شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
با رضایت خانواده شاکی
مرد گرگانی از چوبه دار نجات پیدا کرد

مرد 39ساله گرگانی که به جرم قتل در زندان به‌سر می‌برد، از اعدام رهایی یافت.  
تلاش تیم اخذ رضایت شاکی، مسئولان زندان و ستاد دیه، ریش‌سفیدان و گذشت بزرگ اولیای‌دم باعث نجات این زندانی از اعدام شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل زندان‌های استان گلستان روز سه‌شنبه در این‌باره گفت:  با این بخشش، سی و دومین پرونده قصاص در زندان‌های گلستان با نجات از مرگ بسته شد.  
محمود امینی اظهار داشت: زندانی 39ساله که در مدت 2‌سال گذشته به جرم قتل عمد در زندان گرگان در حال تحمل حبس بود، با گذشت خانواده شاکی از قصاص رهایی پیدا کرد تا بار دیگر شاهد جلوه زیبای گذشت و ایثار اولیای دم و احیای نفسی دیگر باشیم.  
به گفته وی، از زمان تشکیل تیم اخذ رضایت شاکی تلاش‌های زیادی برای اخذ رضایت شاکیان پرونده‌های قصاص نفس در حال انجام بود که باعث رهایی 32نفر از مددجویان محکوم به قصاص و اصلاح شده زندان گرگان شده است.  
مدیرکل زندان‌های گلستان با سپاس از بزرگواری شاکیان پرونده‌های قصاص نفس که با گذشت خود حماسه‌ای انسانی خلق می‌کنند، افزود:  مبانی اسلامی و قرآنی همواره از گذشت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصولی اخلاقی مسلمانان یاد کرده و بر همین اساس تیم اخذ رضایت شاکی پس از بررسی وضع مددجویان محبوس در مجموعه زندان‌های استان، تلاش برای اخذ رضایت را آغاز می‌کند.  
 وی تأکید کرد: تیم اخذ رضایت شاکی برای مددجویانی که در طول مدت حبس نادم بوده و به گواهی واحدهای مددکاری و فرهنگی زندان اصلاح شده و تغییر رفتار داده‌اند، اقدام به تلاش برای اخذ رضایت شاکی می‌کند.  
 امینی همچنین همراهی و کمک ریش‌سفیدان، علما و معتمدان و گذشت خانواده اولیای دم را از مهم‌ترین عوامل احیای نفسی دیگر و آزادی مددجوی گرگانی برشمرد.


تعداد بازدید :  211