شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
اجساد شماری‌از مسافران هواپیمای مالزیایی پیدا شد
انتظار غم‌بار برای جنازه عزیزان

شهروند| جسد سرگردان 40 مسافر هواپیمای مالزی در اقیانوس هند کشف شد.  وقتی جست‌وجوی 15 کشتی و 30 هواپیما بر فراز اقیانوس هند آغاز شد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد پرده از راز
ناپدید شدن هواپیمای مالزی برداشته شود. با پیدا شدن قطعات و تکه‌های هواپیمایی که 2 روز پیش از مقصد اندونزی به سمت سنگاپور به پرواز در آمده بود همه شایعات پایان یافت و مشخص شد حادثه تکراری سقوط هواپیما بار دیگر قربانی گرفته است، قربانیانی که بیشترشان به‌خاطر تعطیلات کریسمس راهی این سفر مرگبار شده بودند.
در حالی که سازمان ملی نجات و جست‌وجوی اندونزی اعلام کرده بود که پرواز شماره QZ 8501هواپیمایی ایر آسیا متعلق به مالزی پس از مشکلات جدی و تلاش برای تغییر مسیر در دریا سقوط کرده است، یک ناو جنگی درحال گشتزنی در آب‌های اقیانوس، با اجسامی شناور روی آب روبه‌رو شد.  سخنگوي نيروي دريايي اندونزي اعلام کرد خدمه کشتي جنگي «بونگ تومو» 40 جسد را پيدا کرده است. رئیس سازمان هواپیمایی اندونزی پیش از این گفته بود، قطعاتی از این هواپیما در ۱۰ کیلومتری محل سقوط پیدا شده است.  این درحالی است که این هواپیما 162 سرنشین داشت.   پیش از این «دجوکو مورجات مودجو» مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری اندونزی کشف قطعاتی از هواپیمای ناپدید شده «ایر آسیا» را تأیید کرده بود.  ارتباط این هواپیما 42 دقیقه بعد از پرواز با مرکز کنترل ترافیک هوایی اندونزی قطع شد تا این‌که بخش‌هایی از این هواپیمای ایرباس ساعت 15 روز سه‌شنبه به وقت محلی در تنگه «کاریماتا» پیدا شد. این تنگه در جنوب «پانگ کالان»، دریای چین جنوبی در بخش شمالی استان «بانگکا – بلیتونگ»، دریای جاوا در بخش جنوبی و جزیره بورنئو در بخش شرقی این استان را از جزیره بلیتونگ جدا می‌کند. شبکه خبر آسیا اعلام کرد اجساد سرنشینان این هواپیما برای تأیید به شهر «سورابایا» در شرق جاوا فرستاده می‌شود و محققان کمیته ملی ایمنی حمل‌ونقل اندونزی قرار است برای بررسی لاشه هواپیما به «پانگ کالان» سفر کنند.
لاشه هواپیما در 188 کیلومتری شمال غرب پانگ کالان و در عمق 25 تا 30 متری پیدا شده است و غواصان همچنان درحال عملیات هستند. مقامات اندونزی نیز تأیید کردند که بخشی از هواپیما پیدا شده و این امید وجود دارد بزرگترین قطعه از این ایرباس هم به‌وسیله تیم‌های جست‌وجو پیدا شود.
بنابراین گزارش، درحال حاضر کشتی‌های زیادی در منطقه به جست‌وجو ادامه می‌دهند و امواجی تا ارتفاع3 متر چالش پیش روی جست وجوگران است. «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری اندونزی نیز سه شنبه شب از طریق فرودگاه «واندا» وارد شهر «سورابایا» شد و بلافاصله به مرکز مدیریت بحران رفت و با خانواده سرنشینان کشته شده پرواز 8501 «ایر آسیا» دیدار کرد.
این هواپیما حامل 149 اندونزیایی، 3 شهروند کره جنوبی، یک سنگاپوری و یک مالزیایی  بود، همچنین یک خدمه فرانسوی و 6 خدمه اندونزیایی در این پرواز بودند.  این حادثه پس از آن روی داد که خلبان هواپیما به سبب بد بودن شرایط آب و هوایی درخواست تغییر مسیر داده بود. ‌سال گذشته نیز یک هواپیمای مالزیایی ناپدید شد، که ناپدید شدن دومین هواپیمای مالزیایی در 2 روز گذشته باعث یادآوری این حادثه و همچنین انتشار شایعات زیادی شده بود.


تعداد بازدید :  232