شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
پلیس در یک قدمی سارقان مسلح
فراری‌های گلپایگان شناسایی شدند

شهروند| جنازه یکی از سارقان مسلح که در تبادل آتش با ماموران نیروی انتظامی کشته شده بود، در اداره تشخیص هویت اصفهان شناسایی شد. همین سرنخ پرده از تبهکاری‌های 2سارق فراری برداشت و چهره این سارقان فراری نیز شناسایی شد.  در تحقیقات پلیسی مشخص شد سارق کشته شده سرکرده اصلی این باند بوده است.  فرضیات این فرار خونین نشان می‌دهد مرگ یکی از اعضای گروه که طراح اصلی این سناریوی مرگبار بوده است سارقان فراری را در مخمصه قرار داده، با این حال با سرنخ‌های طلایی که از هویت این 3مرد خشن به‌دست آمد پلیس در یک قدمی این 2تبهکار فراری قرار گرفت.
فرار از مخمصه با ردپایی طلایی
گانگسترهای مسلح که 3مرد خشن بودند، با انگیزه‌ای هولناک مسیر گلپایگان را در پیش گرفتند. فراری که منجر به شهادت  3مامور
نیروی انتظامی و کشته شدن یک پدرو پسر نوجوان و مجروح شدن 6نفر شد. این مردان برای فرار از تله ماموران و نجات جانشان هر مانعی را از سر راه برداشتند تا هیچ ردپایی از خود برجای نگذارند.  3مرد وقتی در تبادل آتش با ماموران نیروی انتظامی قرار گرفتند، برنامه‌ریزی‌هایشان به‌هم ریخت. یکی از سارقان در حالی‌ که خودروی ماموران را به رگبار بسته بود با شلیک گلوله پلیس کشته شد.  اما این پایان ماجرا نبود، همدستان این مرد شرور که می‌دانستند اگر جسد دوستشان به دست پلیس بیفتد خیلی زود شناسایی خواهند شد، جنازه او را هم با خود همراه کردند.  آنها که هرچند کیلومتر یک بار با تیراندازی و تهدید به مرگ راننده‌های خودروهای جاده، خودروی خود را تعویض می‌کردند، بعد از خراب شدن خودروشان، راه یک راننده بنز 10تنی را سد کردند، وقتی راننده خودرو متوجه شد که این مردان مرموز می‌خواهند جسد دوستشان را هم با خود همراه کنند پا به فرار گذاشت.  همین ماجرا کافی بود تا 2مرد تبهکار برخلاف خواسته‌شان جسد دوستشان را در بیابان رها کرده و با پای پیاده به مقصدی نامعلوم بگریزند. جنایت‌هایشان تمامی نداشت. این در حالی بود که پلیس سایه به سایه در یک قدمی آنها قرار داشت اما آنان همچنان می‌گریختند.   با کشف جسد یکی از سارقان سرنخی طلایی در اختیار ماموران قرار گرفت. مردان خشن که تا آن لحظه هنوز هویت‌شان معلوم نبود، هرگز تصور نمی‌کردند یک اشتباه همه برنامه‌های‌شان را به‌هم می‌ریزد.  
سارقان شناسایی شدند
در حالی که با گذشت 4روز از این سرقت خونین در جاده گلپایگان هنوز 2مرد جانی دستگیر نشده‌اند اما با منتقل شدن جنازه سارق به هلاکت رسیده به اداره تشخیص هویت، پرده از هویت اعضای این باند 3نفره برداشته شد. «حسین فراست» فرماندار اصفهان، در رابطه با شناسایی هویت سارقان گفت: «وقتی جسد یکی از سارقان در اختیار اداره تشخیص هویت قرار گرفت متوجه شدیم فرد به هلاکت رسیده به نام (س- م) ساكن يكي از شهرهاي استان اصفهان و از افراد سابقه‌دار و تحت تعقيب بوده است و با توجه به سوابق او این احتمال وجود دارد که سرکرده این باند بوده و پيگيري درخصوص دستگيري 2 سارق متواری كه چهره آنها شناسايي شده در حال انجام است.» پس از این حادثه شایعات زیادی منتشر شد اما هیچ‌کدام از آنها صحت نداشت، فراست با بیان این‌که این اشرار هیچ‌گونه ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارند، یادآور شد: «با توجه به سوابق به‌دست آمده عمده فعالیت این اشرار سرقت بوده و 3بار نیز زندانی شده بودند، اما انگیزه این افراد همچنان در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد.»  فرماندار گلپایگان در پاسخ به این سوال که آیا این مجرمان سابقه‌دار هستند یا خیر گفت: «با شناسایی جسد مشخص شد که او سرکرده باند بوده و سابقه سرقت دارد و این سوال در ذهن مردم است که موضوع سیاسی بوده یا این افراد از گروه‌های تروریستی هستند، صحت ندارد. جنازه این فرد که یکی از سرنخ‌های مهم پلیس محسوب می‌شود در سردخانه و در اختیار پلیس است.»
ادامه درمان مجروحان سرقت خونین
صبح روز سه‌شنبه 3مامور نیروی انتظامی به نام‌های سروان زینلی، سروان سالاری و گروهبان سمیعیانی که در تبادل آتش با سارقان مسلح، مجروح شده بودند برای ادامه درمان با بالگرد به بیمارستان الزهرا اصفهان منتقل شدند. حسین فراست در رابطه با آخرین وضع مجروحان این حادثه گفت: «استاد دانشگاه و یک مجروح دیگر روز دوشنبه از بیمارستان ترخیص شده‌اند اما 4مامور پلیس همچنان برای ادامه مداوا در بیمارستان بستری هستند.»

 


تعداد بازدید :  219