شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
عدد خبر

0/7 درصد رشد تورم تولید‌کننده در آبان

شاخص بهای تولیدکننده در کشور در آذرماه‌ سال‌جاری به 209.2 رسید که نسبت به ماه قبل 0.7‌درصد افزایش دارد اما تورم نقطه‌به‌نقطه تولید‌کننده در آبان‌ماه 13‌درصد بود که مقایسه آن با رقم ماه گذشته بیانگر رشد تورم تولید‌کننده در آذرماه است. این در حالی است که شاخص بهای تولیدکننده در آذرماه نسبت به دوره مشابه‌ سال قبل 13.1‌درصد رشد دارد. همچنین در  سال قبل 16.6‌درصد افزایش یافته است.

5‌ هزار متقاضی خودرو «دنا»  بلاتکلیف هستند

خریداران دنا در حالی برای تحویل این خودرو معطل و بلاتکلیف هستند که نه ایران‌خودرو حاضر به تحویل آن با قیمت تعیین‌شده است و نه شورای رقابت قیمت این محصول را به خودروساز ابلاغ کرده است. قیمت این خودرو از منظر شورای رقابت عدد 41‌میلیون و 900‌هزار تومان است اما مدیران شرکت ایران‌خودرو حاضر نیستند دنا را با قیمت تعیین‌شده عرضه کنند.

32 کیلومتر تا اتصال ریلی ایران به کربلا

عباس آخوندی در دیدار باقر جبرالزبیدی وزیر حمل‌ونقل عراق خبر داد: اتصال ریلی ایران و عراق از مرز شلمچه نیاز به احداث 32 کیلومتر خط ریلی در خاک عراق است تا به راه‌آهن بصره متصل شود؛ که امکان ارتباط با بغداد، کربلا، کاظمین و شمال عراق از طریق این خط برقرار می‌شود و مسافران ایران و عراق نیز می‌توانند به مناطق مختلف دو کشور سفر کنند.

30 درصد کاهش قیمت تلویزیون

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از کاهش 10 تا 30‌درصدی قیمت تلویزیون‌های LED و 3D در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: این کاهش قیمت منجر به کاهش فراوان قاچاق در این بخش شده است. به گفته این مقام مسئول این اتفاق به این دلیل رخ داده که در گذشته از قاچاق تلویزیون حجم زيادي را به خود اختصاص می‌داد.

 


تعداد بازدید :  208