شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

تأکید سازمان ملل بر حق شهروندی مسلمانان روهینگیا
مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن میانمار باید شهروندی کامل به اقلیت مسلمان روهینگیا بدهد و به آنها اجازه دهد تا به صورت آزادانه در این کشور سفر کنند.  به گزارش ایسنا، 3 /1‌میلیون مسلمان روهینگیا در میانمار ساکن هستند اما دولت این کشور آنها را شهروند خود نمی‌داند بلکه آنها را مهاجرانی غیرقانونی می‌داند که از بنگلادش آمده‌اند. این قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل تأکید دارد که دولت میانمار باید به اقلیت مسلمان اجازه دهد تا خودشان را روهینگیا بنامند و به دولت این کشور آسیایی تأکید دارد که باید دستیابی عادلانه و مساوی به حقوق شهروندی نظیر خدمات درمانی و بهداشتی و آموزشی را در اختیار این افراد بگذارد و ریشه‌های خشونت و تبعیض را بخشکاند تا اقلیت مسلمان این کشور بتوانند در محیطی امن و صلح‌آمیز زندگی کنند.  

تمدید بازداشت شیخ علی سلمان به مدت یک هفته
دادستانی کل بحرین اعلام کرد که دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به مدت 7 روز تحت بازداشت موقت قرار می‌گیرد تا از وی بازجویی به عمل بیاید. دادستانی کل بحرین در صفحه توییتر خود نوشت علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به مدت 7 روز تحت بازداشت موقت قرار می‌گیرد تا از وی بازجویی به عمل آید و بازجویی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. این درحالی است که «شیخ علی سلمان» دبیرکل و در واقع رهبر 49 ساله حزب مخالف الوفاق روز شنبه از سوی کنگره عمومی این حزب برای 4‌سال دیگر به ریاست این حزب برگزیده شد. شیخ علی سلمان روز یکشنبه به درخواست اداره تحقیقات جنایی دادستانی کل این کشور به همراه «عبدالله شملاوی» وکیل مدافع‌اش در دادستانی کل حاضر و با حکم دیروز دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه‌رو شد. گروه‌های مختلف بحرینی احضار و دستگیری دبیرکل الوفاق را محکوم و بر آزادی فوری وی از بند رژیم حاکم بر بحرین تأکید کردند.

محکومیت یک فعال مخالف روس به اتهام اختلاس
یکی از دادگاه‌های منطقه‌ای مسکو در حکم اولیه خود اعلام کرد، فعال مخالف روسی به خاطر اتهام اختلاس به 5/3 سال حبس تعلیقی محکوم شد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، «الکسی ناوالنی»، فعال مخالف روسی به اختلاس 500‌هزار دلار از کمپانی آرایشی ایوروشه متهم شده بود. این پرونده علیه الکسی ناوالنی و برادرش اولگ ناوالنی پس از آن تشکیل شد که مدیران کمپانی آرایشی ایوروشه ناوالنی را به اختلاس عظیم در دسامبر‌سال 2012 میلادی متهم کردند. این مدیران مدعی شدند که الکسی به همراه برادرش که یکی از مدیران ارشد کمپانی دولتی «روسیه پست» است، آنها را فریب داده‌اند تا یک قرارداد حمل‌ونقلی را با شرکت اولگ ناوالنی با قیمت‌های تورمی امضا کنند. ناوالتی که رسماً به کلاهبرداری 30‌میلیون روبل (518‌هزار دلار) و پولشویی متهم شده از فوریه سال‌جاری میلادی تحت حبس خانگی قرار داشته است.  وی از استفاده از اینترنت و دیگر ابزار ارتباطی منع شده اما به به‌روزرسانی وبلاگ مشهور ضد فسادش توسط وکیل همسرش ادامه داده است.  ناوالتی مدعی است که وی در تمامی اتهامات وارد شده بی‌گناه است و این ترفند در تجارت امری عادی است.


تعداد بازدید :  193