شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزیر کشور دولت نهم :    به هر شبهه‌ای درباره انتخابات 88 پاسخ می‌دهم
بزرگداشت 9 دی با حضور چهره‌های سرشناس
روز گذشته همزمان با سالروز نهم دی‌ماه، همایش‌ها و مراسمی سخنرانی از سوی برخی از جریان‌های سیاسی برگزار شد. به گزارش ایسنا، همایش ملی علمداران بصیرت در بزرگداشت حماسه 9 دی و تقدیر از فعالان فرهنگی و هنری حماسه 9 دی به همت شورای تبلیغات اسلامی و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران صبح امروز در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، آب‌خضر قائم‌مقام شورای تبلیغات اسلامی، علی محمدنائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی، رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و تعدادی از مسئولان و فعالان فرهنگی هنری حضور داشتند.
همچنین مناظره‌ای بین مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران در مجلس و غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس قرار به برگزاری بود که کرباسچی با تکذیب این خبر در مناظره شرکت نکرد. مهدی کوچک‌زاده اما در این مناظره شرکت و یک‌طرفه به صحبت پیرامون 9 دی پرداخت. همچنین مراسم دیگری در یاسوج به همین مناسبت برگزار شد که علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس در آنجا به سخنرانی پرداخت. مراسم دیگری نیز به همین مناسبت با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین
 محمدی گلپایگانی رئیس دفترمقام معظم رهبری در وزارت اطلاعات برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی در این مراسم با اشاره به فتنه 88 که توسط آمریکا و ایادی استعمار و فریب‌خوردگان داخلی در کشور رخداده بود گفت: «فتنه خطرناکی که توسط استکبار و در رأس آن آمریکا و عده‌ای قدرت‌طلب و فریب‌خوردگان داخلی برای این کشور رخداد با حضور حماسی، بی‌بدیل و همت مردانه مردم و تدبیر مقام معظم رهبری خاتمه پیدا کرد.» وزیر کشور دولت نهم با بیان این‌که انتخابات ‌سال 88 انتخابات شفافی بوده است، گفت: فتنه‌ سال 88 یک آزمایش الهی بود تا خبیث از طیب و سره از ناسره جدا شود. به گزارش ایسنا، ‌صادق محصولی در مراسم بزرگداشت 9 دی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با مورد توجه قرار دادن اهمیت و جایگاه 9 دی گفت: دانشگاه‌ها باید روی پدید‌ه‌هایی مثل 9 دی که در تاریخ اثرگذار هستند فعالیت‌های علمی انجام دهند و با بررسی روانشناختی، جامعه‌شناسی و فرهنگی و در چارچوب رویکرد دینی این موضوع را که جزو مفاخر ملی ما به شمار می‌رود، مورد بررسی قرار دهند. وزیر کشور دولت نهم در ادامه گفت: من خودم در ‌سال 88 وزیر کشور بودم و حاضرم که در رابطه با شفافیت انتخابات وارد بحث شوم و هرگونه شبهه را پاسخگو باشم. در این راستا یک نفر پیدا نشد که بگوید آرایی که در صندوق وجود داشته با آرای وزارت کشور تناقضی داشته است. ضمن این‌که دراین‌باره کمیسیون اصل 90 مجلس نیز کار تحقیقاتی انجام داده است. همچنین سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در همایش «بررسی نقش انگلیس در فتنه 88» که از سوی سازمان بسیج اساتید در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: بدون‌شک سران فتنه از کودتاچیان نوژه پلیدتر هستند. کودتاچیان نوژه به اینان شرف دارند. ولو به هر خانواده‌ای منصوب باشند و هر لباسی بر تن داشته باشند.

در بیانیه مشترک مجلس و دولت مطرح شد
رفع سوءتفاهم درباره برداشت 4.1‌میلیارد دلاری
روز گذشته جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان دولت متشکل از وزیر اقتصاد رئیس‌کل بانک مرکزی، ‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس صندوق توسعه ملی و دادستان و معاونان دیوان محاسبات تشکیل شد و موضوع برداشت 4/1‌میلیارد دلاری فروش نفت از صندوق توسعه مورد بررسی قرار گرفت. غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر متن بیانیه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان دولت را که در این جلسه به تصویب رسیده به این شرح قرائت کرد:
1- در تاریخ 26/12/92 مبلغ یادشده از حساب توسعه ملی سند خورده است، به همین جهت اشتباه رخ داده است.
2- متعاقبا با تذکر دیوان محاسبات به بانک مرکزی سند دیگری صادر و اشتباه مذکور اصلاح می‌گردد و مبلغ مذکور از منشأ درآمد نفت منظور شده است.
3- درآمد ناشی از آن صرف امور عمرانی کشور شده و در جای دیگری هزینه نشده است.
4- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به استناد گزارش دیوان محاسبات خلاف واقع نبوده و کذبی در کار نبوده است.
5- رسیدگی به جزییات در دیوان محاسبات کماکان ادامه خواهد داشت.
هفته گذشته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس براساس گزارش دیوان محاسبات از برداشت 1/4‌میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی خبر داد که نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهوری و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری آن را خلاف واقع عنوان کرده بودند.

 


تعداد بازدید :  214