شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
انتخابات 88 در فضای مجازی

1- سایت جهان‌نیوز متعلق به علیرضا زاکانی دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب خبری را منتشر کرد مبنی بر این‌که علی مطهری حاضر به مناظره درباره حوادث‌ سال 88 نشد، به گزارش جهان‌نیوز جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(س) برای مناظره با فرزاد جهانبین از اساتید دانشگاه در حوزه علوم سیاسی و دبیر شورای سیاست‌گرذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، دعوتنامه‌ای برای علی مطهری، نماینده مردم تهران ارسال کرده بود که علی مطهری در جواب این نامه نوشته بود: «بهتر است این مناظره با خود آقای موسوی یا آقای کروبی که اطلاعات بیشتری دارند صورت بگیرد.» سایت جهان‌نیوز عکس این نامه و پاراف علی مطهری را نیز منتشر کرده است.
2- سایت دولت بهار نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، روز گذشته در مطلبی با عنوان «آقای شریعتمداری، امروز بی‌خودی 9 دی است!» نوشت: «حسین شریعتمداری بعد از این‌که حوادث 88 به وقوع پیوسته بود و نزدیک بود توفیق یابد و یک کودتای رنگین بر این کشور حاکم شود، حتی آن موقع هم نه بعد از همین 9 دی‌ماه که سالروز ختم غائله بود، تازه لطف کرد و دست به قلم برد و با شگرد ژورنالیستی تکراری همیشگی‌اش در بهره‌گیری از چند تا اسم (جین شارپ و سورس و چند تای دیگر) مدعی شد که ایشان از دو‌سال قبل از آن حوادث، از این برنامه و جزییات آن اطلاع داشته است! مراجعه کنید به نخستین صحبت‌هايی که ایشان در باب فتنه اظهار داشته بودند. چند مطلب همان جا به فوریت به ذهن می‌آمد. یک این‌که چطور در طول تکوین حوادث ‌سال 88 طی آن دو‌سال ساکت بودید. چطور امروز که آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای مطلبی درست و منطقی می‌گویند زود به میدان می‌آیید و ای‌کاش ای‌کاش می‌کنید. آن موقع چطور دو سه سالی بود که از طرح و برنامه‌ریزی کودتای رنگین و از ارتباط آنها اطلاع داشتید ولی خط و ربط و مشاوره‌ای ندادید که مانع از به مرحله اجرا در آمدن آن بشوید؟»
3- سایت الف، متعلق به علی توکلی نماینده مردم تهران گفت‌وگوی او با خبرگزاری تسنیم را درباره صحبت‌های اخیر سیدمحمد خامنه‌ای منتشر کرده است، توکلی در بخشی از این گفت‌وگو درباره برخی اتهامات به شهید بهشتی می‌گوید: «خیلی تأسفبار است به چنین آدمی تمامیت‌خواه بگوییم و حرف دشمنان بی‌انصاف او را بزنیم و بگوییم ظاهر لیبرالیستی داشت. شهید بهشتی آزادی‌خواه بود و آزادی‌خواهی و طرفداری از آزادی و دفاع از مخالفان و باز گذاشتن فضا، عین اسلام است که ممکن است خیلی‌ها نپسندند و بگویند اینها لیبرالیستی هستند، که نیستند. و رفتار آزادی‌منشانه شهید بهشتی هم اسلامی است و من فکر می‌‌‌کنم درستش هم همین است. یکی از اشکالات آن مصاحبه این است که شخصیت‌های برجسته‌ای مثل شهید بهشتی لطمه می‌بینند.»


تعداد بازدید :  185