شماره ۱۹۱۰ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
گزیده اخبار

حقوق چه کسانی معاف از مالیات می‌شود؟
[خبرآنلاین] آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان ابلاغ شد که براساس آن حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ۵۰‌درصد معاف از مالیات می‌شود. براساس این آیین‌نامه اجرایی، ۵۰‌درصد حقوق، مزایا و دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیای افراد دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید اعم از اینکه در منزل یا مراکز نگهداری یا بیمارستان نگهداری شوند، از پرداخت مالیات معاف است.

 

آغاز مقابله با قاچاق لوازم خانگی
[ایسنا] سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام‌کرد: «اجرای طرح برخورد با کالاهای بدون شناسه از چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شده، درحال انجام است و در مرحله نخست آن ‌هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بررسی می‌شود.»  محمدرضا غزنوی با اعلام این موضوع گفت: «در مرحله نخست اجرای این طرح، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بررسی می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد هر گونه تنش، این طرح پله‌پله اجرا می‌شود .البته اجرای طرح برخورد با لوازم خانگی بدون شناسه نیازمند همکاری تولیدکنندگان، بازار و سایر دستگاه‌هاست. اجرای این طرح شروع شده است، اما با احتیاط و برنامه‌ریزی خاصی پیش می‌رود، چراکه مانند برخی از کارهای دیگر امکان اجرای یک شبه آن وجود ندارد.» غزنوی در پاسخ به اینکه چه تعداد از تولیدکنندگان به درج شناسه بر کالاهای خود اقدام کردند، گفت:  «اجرای این طرح به نفع تولیدکنندگان است و تقریبا همه شناسه‌های کالا را درج کردند، اما در مواردی ممکن است دسترسی تولیدکنندگان به این شناسه‌ها با مشکلاتی مواجه شده باشد که این مسأله استثناست و برای همه نیست.»


گندم با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود
[تسنیم] مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: «قیمت ۳هزارو۵۰۰ تومانی گندم وارداتی صحت ندارد، زیرا این محصول با ارز ۴هزارو۲۰۰ تومانی به کشور وارد می‌شود.» یزدان سیف درخصوص قیمت 3‌هزار و 500 تومانی گندم وارداتی گفت: «این قیمت با نرخ ارز آزاد محاسبه شده است، درحالی‌که حدود 14‌میلیارد دلار از ارزی که امروز به کشور تزریق می‌شود، از محل ارز 4‌هزار و 200 تومانی تأمین شده است. قیمت کل کالا‌های اساسی در دنیا از ماه سپتامبر تاکنون افزایش یافته و قیمت گندم وارداتی بین 215 تا 250 یورو در هر تن است.» سیف درخصوص اینکه آیا قیمت گندم وارداتی گران‌تر یا ارزان‌تر از گندم داخلی است، افزود: «در خصوص کالای وارداتی، متغیر بسیار مهمی به نام نرخ ارز وجود دارد. اگر نرخ ارز کشور را میانگینی از 4‌هزار و 200 تومان و 12‌هزار تومان بازار بگیریم.»

 


تعداد بازدید :  275