شماره ۱۹۱۰ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
حیاط دولت

سخنگوی دولت: تا سال ۱۴۰۰ هر خبری درباره استعفای رئیس‌جمهوری را تکذیب می‌کنیم
[ایسنا] سخنگوی دولت گفت: «تا سال۱۴۰۰ هر خبری درباره استعفای رئیس‌جمهوری را تکذیب می‌کنیم.» علی ربیعی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت درباره شایعه استعفای رئیس‌جمهوری اظهار کرد: «قبلا نوشته‌ام که تا دوازدهم مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم است و نگاه رو به جلو هم دارد. از این پس هم هر شایعه‌ای درباره استعفای رئیس‌جمهوری را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.» او درباره اظهارات رئیس‌جمهوری درباره جمهوریت در روز بیست‌ودوم بهمن خاطرنشان کرد: «ما که جمهوریت نو نداریم. ما همان جمهوریتی را می‌خواهیم که امام خمینی(ره) درباره آن گفتند، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر؛ یعنی جمهوریتی که اساس آن رأی آزادانه مردم باشد. هرجا که صندوق‌ها پایه‌های تغییر باشند، ثبات ایجاد می‌شود. نظام ما هم صندوق‌محور است‌ و ما باید به صندوق‌ها وفادار باشیم، زیرا صندوق‌ها، ثبات و پیشرفت کشور را تأمین می‌کنند. در هر جامعه‌ای مردم از صندوق ناامید شوند، آن جامعه روی خوش نمی‌بیند. خود انقلاب ما انتخاب مردم و 40‌سال نظام ما مبتنی بر صندوق رأی بوده است.» ربیعی در ادامه درباره مصوبات جلسه هیأت دولت تصریح کرد: «ابتدای جلسه هیأت دولت بحث راهپیمایی 22 بهمن مطرح شد. با وجود سرمای هوا، مردم با حضورشان ایران را گرم کردند که هیأت دولت از این حضور تقدیر و تشکر کرد. این راهپیمایی امسال برای همه ما اهمیت زیادی داشت، زیرا با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، مردم در صحنه بودند و بر اصول اساسی خود هم‌نظر هستند و این برای دولت مغتنم است. مردم با همه انتقادهایی که دارند، از همه گرایش‌ها در این راهپیمایی شرکت کردند.»
سخنگوی دولت با اشاره به پیگیری مشکلات مربوط به بارش برف در کشور در  هیأت دولت خاطرنشان کرد: «تلاش زیادی شد که راه‌های اصلی باز شود که هنوز هم مشکل وجود دارد، ولی بیشتر راه‌های اصلی باز شده است. گاز در روستاها قطع نشده است. اعتبار برای حل مشکل قطعی برق تأمین و نیرو به مناطقی که برق قطع شده است، اعزام شد. این مشکل درحال رفع شدن است.  توصیه می‌شود مردم مسافرت‌ غیرضروری را انجام ندهند و به توصیه‌ها و اخطارهای پلیس راه عمل کنند.»
به گفته او پیش‌بینی بارش‌های بهاره هم در دولت بررسی شده و رئیس‌جمهوری تأکید کرد که مشکلات احتمالی پیش‌بینی شود. وزیر نیرو هم اقداماتی در مورد مدیریت منابع آبی سدهای کشور انجام داده است تا غافلگیر نشویم.

وزیر دفاع: موشک‌ با کلاهک هسته‌ای‌ در ایران وجود ندارد
[ایسنا] وزیر دفاع با اشاره به اینکه ماهواره‌بر موضوعی کاملا غیردفاعی و استفاده از آن حق مسلم ما است، گفت: «موشک‌ با کلاهک هسته‌ای‌ در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.» امیر حاتمی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت درباره ارسال ماهواره ظفر اظهار کرد: «موضوع پرتاب ماهواره  و ماهواره‌بر در دنیا روشن است و ارتباطی به بحث ‌موشکی‌ ندارد. آن چیزی که منع شده است، ساخت موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای‌ است که در جمهوری اسلامی چنین چیزی وجود ندارد.» او ادامه داد: «همه موشک‌های ما با سرجنگی متعارف استفاده می‌شود، دقت آنها بسیار بالاست و آمریکایی‌ها در عین‌الاسد به خوبی این‌نکته را درک کردند، اما ماهواره‌بر موضوعی غیرنظامی است، البته ممکن است ما ماهواره‌ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم، ولی ماهواره‌بر موضوعی کاملا غیردفاعی است و استفاده از آن حق مسلم ما است. ما این برنامه را باقدرت پیش می‌بریم و هیچ منعی هم در دنیا وجود ندارد.» وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه ظفر ۲ با ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب می‌شود، خاطرنشان کرد: «تحقیقات خود را در این زمینه ادامه می‌دهیم و در اولین فرصتی که فکرمی‌کنم اوایل‌ سال آینده باشد، ظفر 2 پرتاب می‌شود.»


تعداد بازدید :  371