شماره ۱۹۱۰ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
دیالوگ

فرخنده آقایی، نویسنده کتاب‌هایی چون «جنسیت گمشده»، «راز کوچک»، «از شیطان آموخت و سوزاند»، «یک زن، یک عشق»:   «اگر از نویسنده به‌عنوان یک نویسنده حرفه‌ای انتظار داریم، طبعا نمی‌توانیم بخواهیم که بتواند به سرعت از مسائل روز داستان بنویسد، چون همه ابعاد موضوع برای ما روشن نیست. هر نویسنده‌ای باید شروع به تحقیق و روابط را پیدا و تجزیه‌وتحلیل کند وگرنه کار عجولانه‌ای خواهد شد. می‌بینیم که ابعاد بعضی از وقایع بعدها مشخص می‌شود و این کار برای نویسنده‌ای حرفه‌ای زمان می‌برد.»

علی سرتیپی،  تهیه‌کننده سینمایی: «فیلم‌های جشنواره امسال حتی آنهایی که تلخ بودند، به لحاظ ساختار خیلی خوش‌ساخت هستند و ارتباط خوبی با مخاطب می‌توانند برقرار کنند، مثل «شنای پروانه»، «روز صفر»، «درخت گردو»، «کشتارگاه» یا «خروج» که همه ویژگی‌های خوبی دارند. دو فیلم «شنای پروانه» و «خروج» برای ما در اولویت اکران هستند، اما طبق آیین‌نامه جدید، تعیین فیلم‌های اکران نوروز بیشتر در اختیار خود سازمان سینمایی است.»


محمد حمیدی‌مقدم، رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی: «باید بپذیریم که استقبال و علاقه‌مندی مخاطب به سینمای داستانی بیشتر است. این موضوع نباید به‌عنوان آفت در نظر گرفته شود و فکر کنیم این موضوع فقط در ایران رخ می‌دهد، بلکه در همه جای دنیا نیز این‌گونه است و سینمایی که درام و قصه، سوپراستار و… دارد، علاقه‌مندان بیشتری دارد و شاید اگر نسبت‌ها را مقایسه کنید، آثار مستند در جهان به نسبت ایران مخاطبان کمتری نیز داشته باشد، اما ورود باکس مستند-کوتاه در جشنواره فیلم فجر، جشنواره را دارای اعتباری فرهنگی کرده است.»

 


تعداد بازدید :  520