شماره ۱۹۱۰ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
منهای سینما

 تابلو نقاشی «اسپلش» از «دیوید‌ هاکنی»، نقاش مشهور بریتانیایی در حراجی «‌ساتبیز» به قیمت بیش از ۲۳‌میلیون پوند فروخته شد. این تابلو نقاشی را که ‌سال ۱۹۶۶ «دیوید ‌هاکنی» خلق کرد و پیش‌تر ‌سال ۲۰۰۶ به قیمت ۲.۹‌میلیون پوند در حراجی «‌ساتبیز» فروخته شد، در روزهای گذشته بار دیگر در همان حراجی به‌عنوان گل سرسبد رویداد آثار هنری معاصر «ساتبیز» به فروش رسید. با فروخته‌شدن این تابلونقاشی به قیمت ۲۳.۱‌میلیون پوند، رکورد سومین اثر گران‌قیمت فروخته‌شده «‌هاکنی» به ثبت رسید.

 محمدعلی کریم‌خانی، خواننده و خالق قطعه «آمدم ‌ای شاه پناهم بده» به دلیل کسالت و بیماری در بیمارستان بستری شد. آلبوم «ساقی سرمست» حاصل سه‌سال زحمت کریم‌خانی و آریا عظیمی‌نژاد است که در دستگاه‌ها و گوشه‌های مختلف ایرانی اجرا و ‌سال ۹۱ منتشر شده است.

 پیش‌فروش نمایش «آگوست در اوسیج کانتی» با کارگردانی میکائیل شهرستانی، دراماتورژی هما علیزاده و تهیه‌کنندگی مرتضی مرتضوی در سایت تیوال آغاز شد. این نمایشنامه را «تریسی لتس» نوشته و به قلم «آراز بارسقیان» ترجمه شده است.

 سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر از شامگاه چهارشنبه شب بیست‌وسوم بهمن تا روز چهارشنبه سی‌ام بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی-هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

 نمایش «چ.ف.ت.  بر وزنِ رفت» با بازی کامران تفتى، سید جواد یحیوى، دُنا تارفى، کیارش حق‌گو به کارگردانی محمد خان حسینى از اول اسفند رأس ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. درخلاصه این نمایش تراژدی-کمدی که به زندگی خانواده‌ای ایرانی در آمریکا می‌پردازد، آمده است: «همه مردم دنیا چفت‌اند... همه مردم دنیا بازی می‌خورند...»


تعداد بازدید :  514