شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

کمپانی سونی با گذشت بیش از یک‌ماه از سرقت اینترنتی و ناامیدی از کارشناسان اف.بی.آی برای یافتن هکرها این کار را به یک بنگاه غیردولتی سپرد و در عین حال وکلای سرشناس و باسابقه در زمینه هک را به استخدام خود درآورد.

فیلم‌های كوتاه «چراغ خورشید» به كارگردانی آیدا پناهنده، «برفک با او» به كارگردانی نقی نعمتی، «جدول روزنامه و ... » به كارگردانی نیما عباس‌پور، «بستر داغ رویا» به كارگردانی توفیق امانی، «صورت‌های متروک» به كارگردانی اشكان احمدی، «مونولوگ» به كارگردانی كاوه قهرمان و «خواب‌زده» به كارگردانی فرشید اخلاقی‌پور در دور دوم اكران فیلم‌های كوتاه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اكران می‌شوند.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما عملکرد رسانه ملی را در پوشش خدمات دولت در موضوعاتی چون بهداشت و درمان و مذاکرات هسته‌ای مناسب اعلام کرد.  

جمعی از هنرمندان تئاتر در پی‌ آنچه ادامه روند بی‌برنامه و آزمون و خطای حاکم بر جریان هنرهای نمایشی کشور عنوان کردند در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روشن شدن وضع آشفته حاکم بر این عرصه را خواستار شدند.

دو فیلم «حوض نقاشی» و «عصبانی نیستم» به‌صورت مشترک به‌عنوان برندگان جایزه منتخب تماشاگران چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا معرفی شدند.

مرتضی مولایی که در پشت صحنه فیلم سینمایی «معراجی‌ها» دچار حادثه شده بود از آخرین مراحل درمانش خبر داد.

تازه‌ترین آلبوم احسان خواجه‌امیری که پیش از این قرار بود تا بعد از اتمام ماه صفر وارد بازار موسیقی شود، به خاطر تیراژ بسیار بالا و طولانی شدنی پروسه فنی، انتشار آن به دو هفته دیگر موکول شد.

«فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی که این روزها در  5سینمای تهران اکران شده است، جایزه نتپک را از فستیوال فیلم کرالا دریافت کرد.

مجوز کنسرت‌های بنیامین، شهرام شکوهی، مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، کامران رسول‌زاده، سعید مدرس و علیرضا شیرین‌فرد از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.

رضا داودنژاد همچنان در بیمارستان نمازی شیراز بستری است.

نمایش «خرس آرکانسا» به کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی ویژه هنرمندان روز 13دی در مرکز تولید تئا‌تر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود.

مراسم دیدار با عوامل فیلم «آشنایی با لیلا» ساخته عادل یراقی روز پنجشنبه 11دی‌ماه با حضور عباس کیارستمی کارگردان سینما و لیلا حاتمی بازیگر در موزه سینما برگزار می‌شود.

فیلم‌های سینمایی «نهنگ»، «تنها عشاق زنده می‌مانند»، «مرد پرنده‌ای»، «آیدا» و «پسر بچگی» از سوی نشریه ‌هالیوود ریپورتر به‌عنوان آثار برتر سینمای جهان در‌ سال 2014میلادی برگزیده  شدند.

آلبوم موسیقی «تار درویش‌خان» به بازار موسیقی کشور رسید.  این آلبوم که به‌ مناسبت صدمین ‌سال ضبط صفحات درویش‌خان در تفلیس منتشر می‌شود، شامل آثاری است که با تار درویش‌خان همراه با آواز خوانندگان برجسته‌ای مانند سیداحمدخان، طاهرزاده، رضاقلی نوروزی، اقبال آذر و عبدالله دوامی اجرا شده است.

کتاب «کیمیای رحمانی» با عنوان فرعی «نقد و بررسی تطبیقی اشعار و آثار نصرت رحمانی و سینمای مسعود کیمیایی» نوشته فیض شریفی و قدرت‌الله قائم‌مقامی منتشر شد.

هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 225عنوان کتاب را با مجموع 42‌هزار و 550 نسخه در تازه‌ترین فهرست‌ خرید خود قرار داده که بیشترین شمارگان خرید‌ هزار و کمترین آن 50 نسخه عنوان شده است.

«لوئیز رینر»، اولین بازیگر برنده جوایز اسکار طی 2‌سال پیاپی، در ۱۰۵سالگی درگذشت.


تعداد بازدید :  206