شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   بورس با حمایت ویژه رئیس‌جمهوری رونق می‌گیرد| علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در جلسه شورایعالی بورس گفت: با روی کار آمدن مدیریت جدید در نهاد ناظر بر بازار سرمایه و با اجرای برنامه‌های جدید و حمایت‌های دولت به‌ویژه ریاست‌جمهوری از بازار، در آینده شاهد بهبود شاخص‌ها خواهیم بود.

 ورود سهامداران خارجی ۸ برابر شد| حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام این‌که ورود سهامداران خارجی به بورس ایران در یک‌سال اخیر ۸برابر شده، گفت: سهامداران حقیقی در آینده حرف اول را در بورس خواهند زد و باید زیرساخت‌ها را با رویکرد ارایه خدمات به حقیقی‌ها در نظر بگیریم. او افزود: با این حساب این‌که ما فقط زیرساخت را برای سرمایه‌گذاران حقوقی فراهم کنیم کار درستی نیست چرا که باید زیرساخت‌ها را با رویکرد ارایه خدمات به حقیقی‌ها نیز در نظر بگیریم.

   واگذاری ۳۴‌هزار ‌میلیارد ریالی در ۹ماه| از ابتدای‌ سال تا پایان آذر بالغ بر 34‌هزار و 44‌میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده است. از این میزان واگذاری در 9ماه گذشته، 282‌میلیارد ریال در بورس، 25‌هزار و 699‌میلیارد ریال در فرابورس، یک‌میلیارد ریال از طریق مذاکره و 8‌هزار و 62‌میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده است. در این مدت 33‌هزار و 450‌میلیارد ریال سهم دولتی به صورت بلوکی، 246‌میلیارد ریال به صورت تدریجی و 348‌میلیارد ریال به صورت ترجیحی به فروش رسیده است.


تعداد بازدید :  172