شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
اقتصاد‌‌ جهان

نفت ۵۷ دلاری شد: قیمت نفت در معاملات ديروز با کاهش 2.34دلاری نسبت به بالاترین قیمت روز پيش از آن 57.61دلار معامله شد و همچنین به گفته یک تحلیلگر نشانه‌ای بر کاهش تولید اوپک وجود ندارد و اوایل ‌سال آینده، قیمت نفت برنت تا ۵۵دلار در هر بشکه کاهش می‌یابد.  (رویترز)

بی‌نظمی در بریک: کشورهای بلوک بریک (برزیل، روسیه، هند و چین) هرگز این‌چنین مضطرب به نظر نرسیده‌اند. شاخص‌های سهام هند و چین در‌ سال‌جاری 40‌درصد رشد کرده‌اند، شاخص‌های برزیلی و روسی حداقل 4.2 کاهش یافته‌اند. (بلومبرگ)

انجماد پرداخت به 23 پیمانکار در پتروبراس: شرکت دولتی نفت پتروبراس در برزیل اعلام کرد رسوایی بزرگ فساد نشان می‌دهد صندوق بازنشستگی کارکنان به انجماد پرداخت به 23پیمانکار شریک در این طرح رأی داده است. صندوق پتروس به ارزش 66‌میلیارد رئال (24‌میلیارد دلار) شامل تحقیقات داخلی نمی‌شود. (رویترز)

کاهش مالیات برای افزایش سرمایه‌گذاری: ژاپن مالیات درآمدهای شرکتی را در 2‌سال آتی 3.29‌درصد می‌کاهد تا شرکت‌ها تشویق شوند دستمزدها و سرمایه‌گذاری را افزایش دهند. این اقدام حدود 400‌میلیارد ین (3.3‌میلیارد دلار) درآمد مالیاتی را شامل می‌شود. (بلومبرگ)

شرط‌بندی هیوندای روی رشد چین: شرکت هیوندای موتور اعلام کرد دو کارخانه جدید در چین خواهد ساخت زیرا معتقد است بزرگترین بازار خودروسازی جهان با وجود رکود اقتصادی، رشد خواهد کرد. این کارخانه‌ها در 2016 و 2017 فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. (بیزنس اینسایدر)


تعداد بازدید :  210