شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
در نتیجه کم‌کاری آموزشی بوجود آمد
500‌میلیارد تومان پول سرگردان

سايت يك موسسه آموزش آزاد را باز مي‌كني و مي‌خواني:   «وقتی معلم در کلاس درس به اشکالات و سوال شما توجه می‌کنه و بهتون به‌طور کامل جواب می‌ده، چقد از اون آموزش لذت می‌برید مسلما خیلی‌ها یک مشکلی که تو مدارس داشتیم و الانم هست، وقتی درسی را متوجه نمی‌شدیم، حالا به هر دلیلی یا نقص از معلم بود یا تعداد دانش‌آموزان در کلاس زیاد بود و معلم وقت این‌که آن بحث را زیاد باز کنه تا همه به‌طور عمیق متوجه شوند را نداشت، ما هم اوایل کلاس فعال بودیم و فقط سوال می‌پرسیدیم ولی وقتی می‌دیدیم به سوال ما توجه نمی‌شه و معلم فقط عجله داره بحث را تمام کنه چون وقت نداشت، ما هم دفعه‌های بعد دیگه بی‌خیال سوال پرسیدن می‌شدیم. این مسأله باعث میشه انگیزه یک شاگرد به مرور کم بشه به همین دلیل بعضی از مباحث همیشه در ذهن ما گنگ بود و هنوزم می‌بینیم بعضی از کسانی که حتی به دانشگاه می‌روند در درس‌های پایه مشکل دارن و می‌گن ما این مبحث را در مدرسه هم متوجه نشدیم. امروزه تدریس خصوصی این مشکل را برطرف کرده است حالا چطوری؟»
بله، با اين اوصاف است كه اين خبر قدري جلب‌توجه مي‌كند:   «مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام این خبر که درحال‌حاضر 845 آموزشگاه آزاد مجوزدار و 950 آموزشگاه آزاد غیرمجاز در سطح شهر تهران مشغول به فعالیت هستند، گفت:   طی‌سال گذشته 80 پرونده مربوط به آموزشگاه‌های غیرمجاز به مراجع قضایی ارسال شد.»
و حالا خوب است كه بدانيد برآورد آموزش و پرورش در تهران این است که بیش از 150‌میلیون نفر ساعت در‌سال از این آموزش‌ها استفاده مي‌كنند و گردش‌مالی آموزش‌های آزاد اعم از آموزشگاه‌ها و کلاس‌های فوق‌العاده در مدارس در شهر تهران حدود 300‌میلیاردتومان است. اگر بخواهیم گردش مالی موسسات غیرمجاز را هم لحاظ کنیم، شاید این رقم به 500‌میلیارد تومان برسد.
تعجب نكنيد. حتما بايد يك مشكلي در نظام آموزش و پرورش وجود داشته باشد كه حل آن معادل 500‌میلیارد تومان فقط در تهران هزينه دارد و در كل كشور شايد بايد ضرب در 10 شود! ادامه توجيه سايت را مي‌خواهيد با هم بخوانيم. آيا مي‌خواهيد متوجه شويد كه ضعف نظام آموزشي ما در كجاست؟ و اما ادامه مطلب سايت: «من این‌جا چندتا از فواید تدریس خصوصی را نسبت به عمومی برای شما ذکر می‌کنم: 1- تمرکز بالاتر در کلاس خصوصی ۲- هزینه کمتر در این کلاس‌ها نسبت به عمومی و بازدهی بیشتر... تعجب نکنید شما در کلاس‌های عمومی ممکنه ۱۰۰ ساعت کلاس بروید ولی در کلاس خصوصی با ۲۰ساعت یا کمتر شما اون درس را خوب فرا بگیرید. 3- تعویض استاد به‌راحتی در صورت ناراضی‌بودن برخلاف مدرسه و کلاس‌های عمومی 4- در کلاس خصوصی معلم فقط به فرزند شما توجه می‌کنه و به جای آموزش سرفصل‌ها (در کلاس‌های عمومی) تمام اشکالات شاگرد را برطرف می‌کند. ۵- والدین می‌توانند کنترل بیشتری از روند پیشرفت درسی شاگرد داشته باشند و از معلم درمورد پیشرفت فرزندشان سوال کنند. ۶- انگیزه بیشتر شاگرد به سوال پرسیدن و یادگیری ۷- گذاشتن زمان کمتر و بازدهی بیشتر ۸- بازیگوشی دانش‌آموزان در کلاس‌های خصوصی کمتره یا اصلا نیست به همین دلیل به حرف‌های معلم کاملا گوش می‌دهند. چیزی که خیلی از ما تجربه کردیم سال‌ها رفتن به کلاس زبان یا کنکور بود ولی خداییش چند‌ درصد از ما راحت انگلیسی صحبت می‌کنیم یا در رشته دلخواهمون با اون‌همه کلاس رفتن قبول شدیم، در کلاس‌های عمومی جدا از هزینه که آخرش اگه حساب کنیم می‌بینیم خیلی بیشتر از یک کلاس خصوصی هزینه کردیم کلی از زمان و وقتمونم در این کلاس‌ها گذاشتیم ولی خیلی کم بازدهی خواهد داشت. حالا خود انتخاب کنید کلاس عمومی یا خصوصی؟»


تعداد بازدید :  218