شماره ۱۸۹۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
سنگ‎مفت،حرف مفت
باران و سوسک‌هایی که نباید می‌آمدند!

شهاب نبوی طـــنــزنـویــس

زندگی علمی_تخیلی‌مان درحالی ادامه دارد که وزیر نیرو گله کرده و گفته بارندگی در سیستان‌وبلوچستان ‏‏۴۵برابر پارسال بوده. ما ضمن اعلام برائت از هر ابری که قصدش خیس کردن ما باشد، اعلام می‌کنیم که ‏حق کاملا با مسئولان است. ظرفیت آدم نهایت بتواند ۲برابر شود، نه ۳برابر، دیگر ته‌تهش
 ۱۰ برابر ‏شود، دیگر نمی‌تواند یکهو ۴۵ برابر شود که. این مثل این می‌ماند که آدم به بچه‌اش بگوید بیا کمرم را لگد ‏کن، بعدش بچه آدم با بولدوزر از روی کمر آدم رد شود. حالا نمی‌دانم این مثال خیلی به موضوع‌مان می‌خورد ‏یا نه، ولی چیزی بهتر به ذهنم نرسید.
در خبری دیگر وزیر محترم کشور گفت که از آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین، قاچاق مایع مذکور به میزان ۹‏میلیارد لیتر کاهش یافته. ما بررسی کردیم و دیدیم که ایشان کاملا درست می‌گوید.
جدای از این کاهش ‏قاچاق سوخت، هوا هم خیلی‌ بهتر شده. آلاله هم غنچه کرده، کبوتر هم بچه‌اش را سلامت به دنیا آورده. موتوری‌ها هم از توی پیاده‌رو حرکت نمی‌کنند. استادان محترم دانشگاه ‏هم نُه‌ونیم را دَه می‌دهند. مشکل ‏ترافیک دم‌غروب اتوبان همت هم رفع شده و کلی اتفاق خوب دیگر هم افتاده که من الان یادم نیست.
در خبری دیگر داشتیم که عیدی بازنشستگان یک‌میلیون و دویست‌هزار تومان مقرر شده. من ضمن اینکه ‏مراتب قدردانی تمام بازنشستگان، مخصوصا مادر خودم را به مسئولان ابلاغ می‌کنم، پیشنهادهایی هم ارایه ‏می‌دهم که این مبلغ حیف و میل نشود. پیشنهاد نخست این است که در ایام ‏عید کلا بچه‌هایشان
را عاق کنند و به منزل گرم پدری راه‌شان ندهند.
پیشنهاد بعدی این است که از ‏بچه‌هایشان بخواهند که دست از این رفت‌وآمدهای بچه‌گانه بردارند و سعی کنند کمی بزرگ شوند.
پیشنهاد ‏بعدی این است که درها را ببندند و تلفن‌ها را هم قطع کنند. اگر هیچ‌کدام از اینها هم جواب نداد خانه گرم ‏پدری را به قصد مکانی نامعلوم ترک کنند‎.
در خبری دیگر هم داشتیم که انگار سوسک‌ها هم مثل ما انسان‌ها عاشق هوای آلوده هستند و برای همین ‏تهران در معرض هجوم بی‌سابقه سوسک‌های قرمز است.
ما از همین تریبون استفاده می‌کنیم و به این ‏سوسک‌های عزیز می‌گوییم که باور کنید این شهر هیچی ندارد. یک چند وقتی که از حضورتان بگذرد، دچار انواع و اقسام مشکلات جسمی و روحی می‌شوید.


تعداد بازدید :  303