شماره ۱۸۹۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

تسویه حساب مالی با اجیر کردن 5 سارق  
[شهروند] مردی برای تسویه‌حساب مالی پنج سارق را  اجیر و نقشه سرقت یک میلیاردی را طراحی کرد.
  هفدهم دی ماه مردی به كلانتری 136فرجام مراجعه و شكایتی را مبنی‌بر سرقت از مغازه‌اش طرح کرد که پس از ثبت شكایت اولیه پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.
در گام نخست شاكی  در حضور کارآگان پایگاه چهارم گفت: «دوازدهم آذرماه امسال ساعت 23 در حالی كه داخل مغاره‌ام مشغول كار بودم، پنج مرد كه چهره خود را پوشانده بودند، با سلاح سرد وارد محل كارم شدند و با ایجاد رعب و وحشت اموالی از قبیل اسپرسو قهوه‌ساز و قهوه خردكن را  به ارزش تقریبی حدود یك میلیارد ریال سرقت کردند و پس از بستن در مغازه از پشت که مانع خروج من شوند، به سرعت  از محل گریختند.  در گام نخست تحقیقات میدانی هویت و چهره متهمان شناسایی‌نشد، ولی پس تحقیقات میدانی تکمیلی مشخص شد که سارقان در چند كوچه دورتر نقاب‌های صورت‌شان را برداشتند، با فردی كه در محل سرقت حضور نداشت، ملاقات کردند، اموال سرقتی  را به او تحویل دادند و به‌ازای آن یك بسته دریافت کردند.
در بخشی دیگر از تحقیقات مشخص شد فرد ملاقات‌کننده به نام عادل در همان ساختمان محل كار شاکی قهوه‌خانه و با او اختلاف حساب دارد و چندین مرتبه با شاکی درگیر شده است.
دستگیری عادل در دستور كار كارآگاهان این پایگاه قرار گرفت، ولی مشخص شد که او مدتی است در محل كارش تردد ندارد.
در پایش‌های اطلاعاتی به دست آمد که متهم بیست‌ویکم دی ماه در  محل كارش حاضر خواهد شد که با هماهنگی‌های قضائی بلافاصله كارآگاهان در محل حاضر شدند و متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. متهم درخصوص اموال به‌سرقت‌رفته از شاكی گفت: «اموال را در محلی دیگر كه متعلق به برادرم است، پنهان کردم.» در ادامه با راهنمایی متهم اموال شاكی كشف و به او تحویل داده شد.
عادل درخصوص سایر همدستان خود اظهار کرد: «آنها را نمی‌شناختم، در پارك سرخه حصار با آنها آشنا شدم و پیشنهاد سرقت را دادم که در ازای دریافت 10 میلیون تومان اموال شاكی را سرقت کردند. آنها برای اینکه شناسایی و دستگیر نشوند، هیچ‌گونه مشخصات و شماره تماس یا سرنخ دیگری به من ندادند و قادر به معرفی آنها نیستم.» با تکمیل پرونده متهم با دستور مقام قضائی روانه زندان شد.


شکنجه  کودک 8 ساله  از سوی نامادری
[شهروند] نامادری که باعث آزار و اذیت کودکی هشت ساله شده بود، دستگیر شد. پس از ارایه گزارشی مبنی بر ارجاع کودکی به یکی از بیمارستان‌های اراک با علایم ضرب‌وجرح، رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت. در این پرونده مشخص شد کودکی هشت ساله مورد ضرب‌ و جرح قرار گرفته و مراتب را سازمان بهزیستی استان مرکزی به دادستانی گزارش داد. در تحقیقات اولیه دستگاه قضائی مشخص شد نامادری اقدام به اذیت و آزار کودک کرده است که بلافاصله تحت تعقیب قضائی قرار گرفت و درنهایت بازداشت شد. دستگاه قضائی با قاطعیت و به صورت ویژه به این پرونده رسیدگی می‌کند.  


پایان کار باند تبهکار درشهریار
[شهروند] باند جاعلان کارت معاینه فنی خودرو در شهریار منهدم شد. در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر جعلی‌بودن چند کارت معاینه فنی در شهرستان شهریار، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
مأموران پس از انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی گسترده، موفق به شناسایی یک متهم شده و او را حین تحویل کارت جعلی دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌های پلیس به جعل کارت‌های معاینه فنی خودرو با همدستی یک‌نفر دیگر اعتراف کرد.
متهم دیگر پرونده نیز، با انجام اقدامات تخصصی پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد. هر دو متهم در بازجویی‌ها، جرم خود را قبول و در ادامه به ۵۰ جعل کارت معاینه فنی خودرو اعتراف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. 


تعداد بازدید :  474