شماره ۱۸۹۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
مکث

برگشت به زندگی از اعدام
[شهروند] قاتل پشیمان در گلستان از اعدام نجات یافت. پادرمیانی اعضای شعبه ویژه صلحی شورای حل اختلاف گلستان به رضایت خانواده مقتول پیش از اجرای حکم اعدام انجامید و قاتل پشیمان را به زندگی بازگرداند.محکوم به قصاص‌ سال ۹۱ به دنبال اختلافات خانوادگی و پس از  درگیری و کنترل‌نکردن خشم، مرگ نوجوان ساکن شهر قرق از توابع شهرستان گرگان را رقم زده بود.با شکایت اولیای‌دم مرجع قضائی پس از رسیدگی‌های قانونی پرونده اقدام به صدور حکم قصاص کرد.اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان پس از مشاهده آثار ندامت در زندانی و سعی در جبران مافات، در چند مرحله از اولیای‌دم، معتمدان و ریش‌سفیدان محلی برای میانجی‌گری دعوت کردند.با پادرمیانی اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گرگان اولیای‌دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتل را بخشیدند. با بخشش این دو نفر تعداد کسانی که از ابتدای امسال در گلستان از قصاص نجات یافتند، به ۱۳ نفر رسید.  


جزئیات تعقیب و گریز پلیسی در ترمینال جنوب
[شهروند]سارق مزدا3 در تعقیب و گریز با شلیک دقیق کارآگاهان پلیس پایتخت به دام افتاد. ساعت ۶ صبح دوم بهمن‌ماه ‌سال‌جاری، کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی هنگام گشتزنی در محدوده ترمینال جنوب به یک خودروی سواری مزدا۳ که درحال حرکت بود، مظنون شدند. پس از بررسی و استعلام از مرکز فرماندهی پلیس آگاهی مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان اسلامشهر در بیست‌ونهم دی‌ماه امسال است. راننده خودروی مزدا3 پس از مشاهده خودروی پلیس از محل متواری و عملیات تعقیب و گریز متهم کلید خورد.واحد گشت با استفاده از علایم هشدار و آژیر به راننده خودروی سرقتی دستور ایست داد اما راننده بدون هیچ‌گونه توجهی، به فرار خود به سمت بزرگراه نواب ادامه داد و درنهایت افسر اکیپ برای حفظ جان و مال شهروندان و جلوگیری از آسیب‌رساندن سارق به خودرو‌های عبوری تیر هوایی شلیک کرد.
راننده خودروی سرقتی بی‌توجه به اخطار پلیس همچنان به فرار ادامه داد و این‌بار افسر اکیپ برای متوقف‌کردن خودروی سرقتی  لاستیکش را مورد هدف گلوله قرار داد که باپنچرشدن لاستیک جلو و عقب خودرو در تونل توحید متوقف و سارق به هویت «بهرام ۲۴ساله» دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. هم‌اکنون متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی قرار دارد.  


جیب بری کسب‌وکار پسرعموهای سارق در مترو
[شهروند] دو پسرعموی جیب‌بر حرفه‌ای در متروی پایتخت با 20سرقت به دام افتادند. صبح روز یکشنبه مأموران پلیس مترو در ایستگاه متروی صادقیه روی سکوی مسافربری درحال گشت‌زنی بودند که به رفتارهای دو پسر جوان مشکوک‌شدند. مأموران مشاهده کردند که این دو جوان در بین مسافران حضور پیدا کردند و همراه مسافران سوار بر قطار مترو شدند، ولی قبل از اینکه درهای قطار بسته شود، از مترو پیاده ‌شدند.
مأموران درحالی‌که هر دو جوان نوزده و بیست‌وپنج ساله را زیر نظر داشتند، در پنجمین اقدام‌شان برای جیب‌بری، تیم پلیسی وارد عمل و موفق به دستگیری هر دو متهم شد، آنها طعمه دزدان را نیز که در صحنه حضور داشت، از مترو پیاده کردند.در بازرسی از دو پسر جوان پنج گوشی سرقتی به دست آمد که گوشی موبایل یکی از طعمه‌ها که از قطار مترو پیاده شده بود نیز در اختیارش قرار گرفت. در تحقیقات از متهمان مشخص شد آنها پسرعمو هستند و در روز پنجشنبه نیز چهار سرقت به شیوه جیب‌بری انجام داده‌اند که در ادامه اعترافات متهمان مشخص شد آنها در مدت زمانی کوتاه 20 فقره سرقت انجام داده‌اند.رئیس پلیس متروی تهران با اعلام این خبر گفت: «دزدان در ساعت شلوغی متروی پایتخت که صبح‌ها و عصرها پس از تعطیلی کار است، با توجه به ازدحام زیاد جمعیت با نزدیک‌شدن به طعمه‌هایشان دست به سرقت می‌زدنند که از مردم تقاضا می‌شود در ساعت شلوغی مترو هوشیارتر باشند و مراقبت بیشتری از وسایل همراه خود کنند.»

 


تعداد بازدید :  484