شماره ۴۶۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۹ دي
صفحه را ببند
آیا چلسی قربانی بزرگ فصل است؟
شیرجه‌روهای کراواتی

شهروند| وقتی پس از خطاهای پرتعداد بازیکنان ساوتهمپتون روی ستاره‌های چلسی، داور سوت پایان دومین بازی هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر را به صدا درآورد، مورینیو با چهره معترض انگشت خود را به سمت نامشخصی گرفت و سپس دست خود را به دست رونالد کومان کوبید. تنها در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان بازی مشخص شد او به چه کسی اشاره کرد: «داور باید در گزارش خود بنویسد که بابت اخطار دادن به فابرگاس اشتباه کرده است. برخورد در محوطه جریمه ساوتهمپتون شکل گرفت و این صحنه نه تمارض فابرگاس بلکه یک پنالتی واضح بود.» گری نویل ادعا کرده مورینیو با اظهارنظر درباره داور بازی دور از خانه منجر به تساوی یک - یک تیمش مقابل ساوتهمپتون در ادامه فصل داوران را تحت فشار قرار می‌دهد و آنها مجبورند گاهی به نفع چلسی سوت بزنند. به‌زعم نویل، مورینیو با اعلام این‌که علیه تیم او کمپین به راه انداخته‌اند، توهم دشمن‌انگاری ایجاد کرده تا فشار مضاعفی روی سایر مدعیان قهرمانی ایجاد کند اما آیا واقعا چلسی قربانی این فصل است؟
فریب‌کارترین تیم
آمار به این سوال، پاسخ منفی می‌دهد چون طبق نتایج یک تحقیق، چلسی در فصل جاری بیش از همه تیم‌ها به دلیل تمارض، کارت زرد را مقابل دیدگان بازیکنانش دیده است. بعد از چلسی که 4 اخطار به خاطر تمارض و شیرجه‌زدن دریافت کرده، منچسترسیتی و ساندرلند با 2 کارت زرد در رده دوم ایستاده‌اند و در ادامه جدول لیورپول، اورتون، آرسنال، برنلی، منچستریونایتد و وست‌بروم با یک اخطار قرار دارند. در این بین دیگو کاستا، مهاجم چلسی بیش از بقیه بازیکنان تیم آبی‌پوش علاقه‌مند به شیرجه‌زدن نشان می‌دهد و از زمان ترک آتلتیکو و پیوستن به چلسی بارها درون محوطه جریمه رقیب شیرجه زده است؛ هرچند شم گلزنی او آن‌قدر بالاست که اصولا نیاز چندان به تمارض و کار اضافه در محوطه جریمه نمی‌بیند.
شانس چلسی
به هر حال در روز تساوی‌های پله‌ای مدعیان لیگ برتر، اختلاف 3امتیازی چلسی با سیتی (که در نهایت ناباوری برتری 2 بر صفر خانگی مقابل برنلی را از دست داد) حفظ شد و تاتنهام متخصص در پرگل کردن بازی‌هایش در جدال با بزرگان، این‌بار در وایت‌هارت‌لین یک تساوی بدون گل از منچستر‌یونایتد گرفت تا شیاطین‌سرخ پس از 6 پیروزی متوالی، برای دومین‌بار در 3 بازی اخیر به تساوی دست یابند. آرسنال هم 2 بریک وستهام را برد و برای دومین‌بار در 48ساعت یک دربی لندن را به سود خود خاتمه داد.


تعداد بازدید :  157