شماره ۱۸۹۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

80 دلار قیمت هر گرم زهر زنبور
عباس کشاورز، سرپرست وزارت کشاورزی گفت صادرات یک گرم زهر زنبور ٨٠ دلار است و فروش آن، ارزش ۱.۵ بشکه نفت را دارد. او دراین‌باره به ایرنا گفت: « برخی محصولات بدون وجود زنبور بازدهی کافی ندارد، ازجمله محصول آفتابگردان بدون وجود زنبور بی‌حاصل است یا در محصول یونجه، زنبور عسل کمک می‌کند .باید دانش را به کالا تبدیل کنیم و به فکر خلق ثروت باشیم.»

45 میلیون دلار صادرات فرش
رضی حاج آقامیری، عضو هیأت رئیسه انجمن صادر کنندگان و بافندگان فرش دستباف به ایلنا گفت امسال صادرات فرش ما به ۴۵‌میلیون دلار رسیده که این رقم یعنی یک فاجعه ملی برای تجارت کشور. او همچنین به جایگزینی هندی‌ها و چینی‌ها در بازار فرش ایران نیز اشاره کرده است.»

30٪ بازار کیف و کفش قاچاق است
علی اژدرکش، دبیر اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی با بیان اینکه قاچاق سهم حدود ۳۰درصدی از بازار کیف و کفش کشور دارد، گفت تهیه مواد اولیه و بروکراسی‌ اداری شرایط صادرات را برای تولیدکنندگان سخت کرده است. به گفته رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی چین به‌عنوان دومین اقتصاد جهان سالانه 85‌میلیارد دلار درآمد ارزی از صنعت کیف و کفش دارد و ایتالیا نیز سالانه 12‌میلیارد دلار از طریق این صنعت درآمد کسب‌می‌کند.  

450 میلیارد تومان زیان مرغداران در دو ماه گذشته
حبیب اسدالله‌نژاد، نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور از زیان ۴۵۰‌میلیارد تومانی مرغداران در دوماه گذشته خبرداد و گفت درحال حاضر قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم مرغ به ۱۰‌هزار تومان رسیده، درحالی‌که قیمت خرید آن از مرغداران در چند ماهه اخیر ۸‌هزار  و ۲۰۰ تومان
بوده است. به گفته اسدالله‌نژاد بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت مولفه‌های تولید مرغداران در دو ماه گذشته حداقل 450‌میلیارد تومان زیان کرده‌اند.


تعداد بازدید :  380