شماره ۱۸۹۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
منهای سینما

       شب داریوش شایگان و شناخت هند برگزار می‌شود. مجله «بخارا» با همکاری مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و نشر فرزان روز به مناسبت هشتادوپنجمین سالگرد تولد زنده‌یاد دکتر داریوش شایگان امروز ساعت 17 این مراسم را برگزار می‌کند. در این مراسم کاظم موسوی بجنوردی، فتح‌الله مجتبایی، نیر طهوری، محمدمنصور ‌هاشمی و علی دهباشی درباره آشنایی، سوابق مطالعاتی و آثاری که داریوش شایگان درباره فلسفه، ادیان و مذاهب هند و جریان‌های فرهنگی در گذشته تاریخی هند که به زبان فرانسه و فارسی نوشته است، سخنرانی می‌کنند.

       گروه‌های بخش پاپ سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر معرفی‌شدند. در بخش پاپ این دوره جشنواره  9 گروه با 16 اجرا حضور دارند. برادران (آرش و مسیح عدل پرور)، امید حاجیلی، علی یاسینی، رضا بهرام، محسن ابراهیم‌زاده، امیر عباس گلاب، ماکان (رهام‌ هادیان و امیر مقاره)، آرون افشار، سیروان خسروی و بهنام بانی در این دوره از جشنواره موسیقی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران اجرا خواهند کرد.

       فهرست آثار جدید بخش‌های‌ مسابقه تئاتر ایران، غیررقابتی، نمایش‌های خیابانی، دیگر گونه‌های اجرایی و رادیوتئاتر سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد. طبق این خبر در بخش مسابقه تئاتر ایران دو نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم پشت‌کوهی و «شازده احتجاب» به کارگردانی و نویسندگی افشین زمانی به این بخش افزوده شده‌اند. در بخش غیررقابتی نیز نمایش‌های «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» به کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی، «سرزمین پدری» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی، «جایی برای هیچکس» به کارگردانی مهدی تقی‌زاده، «زندگی با طعم خردل» به کارگردانی سعید نجفیان، «واگیر ندارد» به کارگردانی ساشا کشوادی و «پشت دیوار عمارت» به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی 6نمایش جدید این بخش هستند.

محسن ابراهیم‌زاده، خواننده موسیقی پاپ تازه‌ترین اثر خود را در قالب تک‌آهنگی با نام «جدایی دو نفره» منتشر کرده که این اثر را امین کاوه ترانه‌سرایی و آهنگسازی کرده است. ابراهیم‌زاده پیش از این، تک‌آهنگ‌های دیگری چون «دونه دونه»، «مرور خاطرات»، «عاشقم» و… را نیز منتشر کرده بود و اساسا در مورد او گفته می‌شود که تک‌آهنگ‌هایش بسیار موفق‌تر از آلبوم‌هایش بوده‌اند.


تعداد بازدید :  386