شماره ۱۸۹۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

دستگیری یک خواننده لس‌آنجلسی در تهران
[شهروند] یک خواننده لس‌آنجلسی در سفره‌خانه‌ای در شمال تهران بازداشت شد. سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ دراین‌باره گفت: «درپی دریافت خبرهایی مبنی بر اجرای موسیقی غیرمجاز به صورت زنده در سفره‌خانه‌ای در خیابان ملاصدرا، ‌موضوع در دستور کار مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت. در ادامه مشخص شد خواننده‌ای لس‌آنجلسی معروف به «سامان» که به‌تازگی به کشور بازگشته، مشغول اجرای برنامه در این سفره‌خانه است.»
او با اشاره به هماهنگی انجام‌شده با مرجع قضائی گفت: «با حضور مأموران پلیس در محل، خواننده و مالک سفره‌خانه دستگیرشدند، همچنین سفره‌خانه نیز با حکم قضائی پلمپ شد.»
به گفته مرادی، سامان با قرار بازداشت موقت برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس امنیت اخلاقی قرار دارد.


تلاش اینستاگرامی سارق موبایل برای جلب رضایت مال‌باخته
[شهروند] دو سارقی که فیلم لحظه سرقت‌شان در فضای مجازی پخش شده بود، سعی داشتند در اینستاگرام رضایت مال‌باخته را جلب کنند، اما در دام پلیس گرفتار شدند.
در بررسی پرونده‌های ارجاعی به پایگاه دوم پلیس آگاهی با موضوع موبایل‌قاپی، شیوه و شگرد سرقت و مشخصات ظاهری اعلامی از سارقان، وجوه اشتراکی بین تعدادی از پرونده‌ها به دست آمد که در آنها دو سارق با موتورسیکلت طرح هوندای قرمز رنگ دارای طلق جلو از عابران پیاده یا مسافران اتوبوس که در ایستگاه‌های اتوبوس درحال استفاده از گوشی تلفن‌همراه بودند، سرقت کرده اند.
مأموران نسبت به تجمیع تصاویر صحنه‌های سرقت اقدام کردند و درنهایت موفق شدند مشخصات ظاهری متهمان و تصویر نیمه‌واضحی از چهره هر دو سارق را به دست بیاورند، اما پلاک موتورسیکلت سارقان در تمام سرقت‌ها با زنجیر پوشیده و نامشخص بود.
تحقیق برای دستگیری این دو سارق ادامه داشت تا اینکه زن جوانی با مراجعه به اداره 18 پلیس آگاهی گفت: «من فیلم‌های به دست آمده از صحنه سرقت موبایل خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشتم و از تمام شهروندان تقاضای شناسایی این سارقان را در قبال دریافت مژدگانی کردم. پس از این اقدام، فردی با مراجعه به اکانت شبکه اجتماعی من و با ارسال چندین پیام اعلام کرد که سارق گوشی من است و خواست به هر طریقی رضایت مرا جلب کند تا فیلم را از شبکه اجتماعی حذف‌کنم.»
مأموران در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند یکی از متهمان پرونده به نام فرید بیست‌ودو ساله را شناسایی کنند و هویت واقعی او را به دست بیاورند. مخفیگاه احمد بیست‌وچهارساله همدست فرید نیز در محدوده خیابان مختاری شناسایی شد.
در ادامه با انجام چندین مرتبه عملیات تعقیب و مراقبت مأموران همچنین ارتکاب چند سرقت دیگر توسط متهمان و تکمیل مستندات جرایم ارتکابی آنها، با هماهنگی مرجع قضائی هر دو متهم  بیست‌وپنجم آذرماه پس از اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه‌شان در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.
هر دو متهم در بازجویی اولیه سعی در به انحراف کشیدن پرونده داشتند، اما با کشف دو گوشی سرقتی از مخفیگاه آنها چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به بیش از 40 موبایل‌قاپی در محدوده شمال تهران با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.
سرهنگ محسن معظمی گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با دعوت از مال‌باختگان تاکنون 31 نفر از شاکیان هر دو متهم را به‌عنوان سارق گوشی‌هایشان معرفی کرده‌اند. با تجمیع پرونده‌های تشکیل‌شده علیه سارقان هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه هشت دادسرای ناحیه 34 تهران روانه زندان شدند.»


تعداد بازدید :  355