شماره ۱۸۹۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
مکث

تصادف مرگبار در بزرگراه نیایش
تصادف سخت در بزرگراه نیایش دو کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت. ساعت ۸ دقیقه بامداد جمعه یک حادثه تصادف در مسیر غرب به شرق بزرگراه نیایش حد فاصل بزرگراه یادگار امام و محله فرحزاد به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله دو ایستگاه به محل اعزام شدند.
آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک خودروی ۲۰۶ با پنج سرنشین که سه مرد جوان و دو خانم حدودا بیست تا سی ساله در آن بودند به دلیل نامشخصی از مسیر حرکت خارج شده و با گاردریل‌های میانی و پایه یک ستون داخل بلوار به‌شدت برخورد کرده و خودرو واژگون و کاملا متلاشی شده بود.
در شرایطی که ایربگ‌ها عمل کرده بود، یک  زن جوان به بیرون پرت شده و زنده مانده بود و مشکل خاصی هم نداشت. همچنین یکی از سرنشینان که مرد جوانی بود هم دقایقی قبل از رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی از خودرو خارج شده بود که از ناحیه مچ پای چپ آسیب شدید دیده بود؛ اما سه نفر دیگر یعنی دو مرد و یک زن داخل خودرو محبوس بودند.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، درباره جزئیات این عملیات گفت: «سرنشین زن در قسمت عقب به نحوی محبوس شده بود که نیمی از بدنش در صندوق عقب و سر و گردنش در زیر صندلی عقب در شرایط بسیار خطرناکی محبوس شده و دو مرد هم که در قسمت جلوی خودرو بودند در اتاق ویران‌شده خودرو گرفتار بودند که آتش‌نشانان عملیات خود را آغاز کردند. آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی و استفاده از سه جرثقیل دستی تیفور عملیات رهاسازی را آغاز و بعد از دقایقی هر سه نفر را خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند. سرنشین زن وقتی از داخل خودرو خارج شد، زنده بود؛ اما آسیب‌های وارده شدید بود و دو نفر مرد جوان که در قسمت جلوی خودرو بودند، بر اثر شدت جراحات وارده به تأیید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بودند. درنهایت در این حادثه دو مرد جوان جان باخته و سه نفر دچار مصدومیت شدند. خودرو به محل امنی منتقل شد و محل ایمن‌سازی و تحویل عوامل راهور داده شد.»
ملکی ادامه داد: «مشکلی که در این حادثه نیز رخ داد، ازدحام جمعیت حتی در ساعات میانی شب بود؛ خودرو‌های بسیاری تجمع کردند و بسیاری از شهروندان با ثبت تصاویر با گوشی‌های خود زحمت می‌کشیدند که فکر می‌کردند زحمت‌شان می‌تواند موثر باشد در حالی ‌که واقعا این طور نبوده و شاید حتی از نظر حقوقی هم قابل پیگرد باشد. برای همین جدای از روند حقوقی خواهش می‌کنیم برای اینکه عملیات امدادرسانی مختل نشود و تأخیر در کار آتش‌نشانان ایجاد نشود، مسیر حرکت خودرو‌ها و محل حادثه را خالی و خلوت نگه دارند تا نیرو‌ها بتوانند امدادرسانی کنند. این حادثه در ساعت ۱۸ دقیقه بامداد جمعه به پایان رسید.»


نجات پسربچه 10 ساله از چنگال گروگانگیران
[شهروند] دو گروگانگیر که به خاطر اختلاف بر سر مواد مخدر پسربچه 10 ساله‌ای را ربوده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند.پنجشنبه شب گذشته در پی اعلام خبری مبنی بر ربوده‌شدن یک پسر بچه ۱۰ ساله به وسیله یک خودروی پراید در شهرستان پاکدشت، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. مأموران با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی در نیمه‌های شب موفق به شناسایی محل اختفای آدم‌ربایان در شهرستان قرچک شدند. مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی با ورود به محل نگهداری گروگان با آدم‌ربایان درگیر شده و دو نفر آدم‌ربا را دستگیر و گروگان را آزاد کردند.سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: «متهمان دستگیرشده نسبت فامیلی با خانواده گروگان دارند و به دلیل اختلاف بر سر مواد مخدر اقدام به این کار کرده بودند. پرونده این آدم‌ربایی تحویل مراجع قضائی شد و تحقیقات بیشتر روی انگیزه این واقعه در دست بررسی است.»


تعداد بازدید :  419