شماره ۱۸۹۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
«شکستن همزمان بیست استخوان» بهترین فیلم جشنواره ایرانسی

جشنواره‌ فیلم مستقل ایرانسی که با همکاری فارسی سینما سنتر «FCC» برگزار می‌شود با اهدای جایزه بهترین فیلم به «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین‌المللی «رونا، مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی  یکشنبه شب در شهر پراگ پایان یافت. جایزه بهترین فیلم از نگاه مردمی این جشنواره هم به «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی اهدا شد.
ایرانسی روز  پانزدهم ژانویه (برابر با بیست‌وپنجم دی‌ماه) با نمایش فیلم «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی آغاز شد. این جشنواره پس از پایان نمایش آثار و برگزاری اختتامیه  در شهر پراگ، در تاریخ‌های بیست‌ویکم و بیست‌ودوم ژانویه در شهر برنو (شهر دیگری در چک)، بیست‌وسوم، بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم ژانویه در شهر کوشیتسه اسلواکی، و پس از آن سی‌ام و سی‌ویکم ژانویه در شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی برگزار می‌شود.  
فیلم‌های بلند حاضر در جشنواره ایرانسی این عناوین هستند:   طلا (پرویز شهبازی)، کرم‌های شب‌تاب (بانی خشنودی)، عرق سرد (سهیل بیرقی)، تهران شهر عشق (علی جابرانصاری)، سرخ‌پوست (نیما جاویدی) و رونا مادر عظیم (جمشید محمودی). همچنین دو فیلم زنان بدون مردان (شیرین نشاط) و چهارشنبه‌سوری (اصغر فرهادی) در بخش فیلمسازان پیش‌ رو این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.


تعداد بازدید :  868