شماره ۴۶۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۹ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

لاوروف: روسیه قصد رویارویی با غرب را ندارد
وزیر امور خارجه روسیه پیش‌بینی کرد که فرصت واقعی حل بحران اوکراین در‌ سال 2015 میلادی وجود دارد. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری رویترز گفت: باید بدانید که این بحران وجود خواهد داشت مگر این‌که اوکراینی‌ها بدون دخالت بلاروس یا واشنگتن این مسأله را در بین خودشان حل‌وفصل کنند. وی افزود: مسکو آماده است تا با تمام کشورهای جهان براساس احترام متقابل و حفظ منافع همکاری کند. لاوروف تأکید کرد: روسیه قصد رویارویی با غرب را ندارد.

17 دی تاریخ بعدی جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری
رئیس پارلمان لبنان هفتم ژانویه (17 دی) را برای انتخاب رئیس‌جمهوری آتی این کشور تعیین کرد. به گزارش سایت اینترنتی النشره، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان هفتم ژانویه را برای انتخاب رئیس‌جمهوری آتی این کشور تعیین کرد. این درحالی است که جلسات قبلی پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری همواره بی‌نتیجه مانده است. تمام سلام نخست‌وزیر لبنان نیز در سخنانی خواهان انتخاب هرچه سریعتر رئیس‌جمهوری لبنان شد و گفت: امیدوارم در سایه مذاکرات میان دو گروه سیاسی بزرگ کشور رئیس‌جمهوری آتی هرچه سریع‌تر انتخاب شود.

اردن مشارکت خود در ائتلاف علیه داعش را تعلیق کرد
دولت اردن به مقامات ائتلاف علیه داعش اعلام کرده است تا زمانی که جزییات و دلایل سقوط هواپیمای اردنی در شهر الرقه سوریه مشخص نشود، حاضر به ادامه فعالیت در این ائتلاف نیست. به گزارش ایسنا، امان به مسئولان ذیربط در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اعلام کرده تا وقتی جزییات و دلایل سقوط جنگنده اردنی در شهر الرقه سوریه مشخص نشود، جنگنده‌های این کشور در عملیات‌ها علیه داعش مشارکت نخواهند کرد. روزنامه العرب نوشت: کمیته‌ای بلندپایه  جهت تحقیق درباره دلایل سقوط یا سرنگونی هواپیمای اردنی مذکور تشکیل شده  است.

اوباما پایان جنگ افغانستان را اعلام کرد
رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام رسمی پایان عملیات 13ساله ائتلاف ناتو در افغانستان اعلام کرد که این کشور همچنان مکانی خطرناک به شمار می‌رود. به گزارش آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد با پایان عملیات 13ساله ائتلاف ناتو در افغانستان این عملیات به «نتیجه‌ای مسئولانه» ختم شده است. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: در 13‌سال گذشته نزدیک به 3‌هزار تن قربانی شدند و کشور ما در افغانستان درحال جنگ بوده است. اکنون با توجه به جانفشانی‌های قابل توجه مردان و زنان ما در لباس‌های رزم در افغانستان عملیات ما در این کشور پایان می‌یابد و به این ترتیب بزرگترین جنگ در تاریخ آمریکا با «نتیجه‌ای مسئولانه» به خاتمه می‌رسد.

عباس: از تصمیم خود برای رفتن به شورای امنیت صرف‌نظر نمی‌کنیم
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا بر لزوم به رسمیت شناختن کشور فلسطین در شورای امنیت تأکید کرد. به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی که با جان کری، وزیر خارجه آمریکا داشت بر موضع فلسطین و کشورهای عربی درخصوص مسأله به رسمیت شناختن کشور فلسطین در شورای امنیت تأکید کرد. عباس ضمن تأکید بر موضع شفاف فلسطین در مخالفت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی به‌ویژه در قدس شرقی اعلام کرد که فلسطین از اعلام تصمیم خود به شورای امنیت صرف‌نظر نخواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  169