شماره ۱۸۹۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
دیپلماسی

 انتقاد وزیر خارجه آلمان از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران
وزیر امورخارجه آلمان با انتقاد از سیاست آمریکا درقبال ایران گفت که تروئیکای اروپا خواهان بهبود شرایط از طریق مذاکره با ایران است. به گزارش ایسنا، ‌هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان دیروز در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد آم زونتاگ»
به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران پرداخت.ماس اظهار داشت: «ما نباید تصور کنیم که تغییر نظام در ایران با فشار خارجی به صورت خودکار منجر به بهبود وضع می‌شود. در موارد دیگری ازجمله در عراق، چنین رویه‌ای به شکل بدی پیش رفته است».رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در ادامه با تکیه بر ادعای بی‌اساس غرب و آمریکا در گذشته در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران گفت: «اگر آن توافق (برجام) نبود، ایران شاید اکنون بمب هسته‌ای داشت. ما می‌بایست مانع از این اتفاق شویم.» ماس همچنین تصریح کرد: «اگرچه آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و کارزار فشار حداکثری بر ایران را دنبال می‌کند، ولی آلمان، انگلیس و فرانسه خواهان حصول پیشرفت در رابطه با برجام از طریق مذاکره هستند تا توافق را برای جلوگیری از احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حفظ کنند».


واکنش سخنگوی وزارت خارجه به استفاده رئیس‌جمهوری فرانسه از نام جعلی برای خلیج‌فارس
روز گذشته، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به استفاده امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، از نام خلیج عربی- فارسی واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، موسوی در توییتر نوشت: «به جناب مکرون یادآور می‌شوم خلیجی که در جنوب ایران واقع است، تنها یک نام دارد و آن خلیج‌فارس است. حضور نظامی شما در خلیج‌فارس به اندازه اشتباه شما در نامیدن آن اشتباه است. هر دو اشتباه بزرگ اما قابل جبران است».


وزیرخارجه پاکستان: ایران فقط در چارچوب برجام حاضر به مذاکره است
وزیر امورخارجه پاکستان در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز تأکید کرد: «ایرانی‌ها آماده مذاکره در چارچوب برجام هستند اما خارج از چارچوب آن مذاکره نمی‌کنند.» به گزارش ایسنا، شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان که پس از ایران به آمریکا سفر کرده، در پاسخ به سوالی درباره هدف از سفرش به ایران گفت: «هدف اصلی من این بود که تأکید کنم تشدید تنش‌ها و وقوع یک درگیری جدید به نفع هیچ‌کسی نیست و پاکستان خواهان کاهش تنش‌ است. ما بر این باوریم که یک مناقشه جدید می‌تواند بسیار خطرناک باشد و فراتر از منطقه برود.» او درباره پاسخ مقامات ایرانی به این اظهارات گفت: «رئیس‌جمهوری و وزیر امورخارجه ایران، هر دو تأکید داشتند که آنها خواهان افزایش تنش‌ها نیستند و می‌دانند که پیامدهای تشدید اوضاع چه خواهد بود».


تعداد بازدید :  335