شماره ۱۸۹۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
رویداد

کاخ مرمر، موزه هنر می‌شود
[شهروند]    کاخ مرمر که تاکنون در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده، به زودی به موزه هنر ایران تبدیل خواهد شد. این کار در حالی از سوی بنیاد مستضعفان انجام می‌شود که این مجموعه آثار تاریخی بسیاری در خود دارد و این بار در جهت بهبود وضعیت آثار تاریخی قدم برداشته است. این طور که بنیاد مستضعفان در نظر دارد، قرار است کاخ مرمر به موزه هنر ایران تبدیل شود و اشیای مرتبط با این‌موزه، در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.به گزارش مهر، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شنبه‌شب ۲۸ دی در برنامه «نگاه یک» گفت: «مجمع تشخیص مصلحت نظام و شخص مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حدود ۲۰ تا ۲۵ سال پیش در کاخ مرمر مستقر شدند. همان‌زمان هم به نظر می‌رسید که این استقرار درست نبود چون مسئولان نظام نباید در این کاخ‌ها بنشینند. در واقع مسئولان نظام این کاخ را از ملت گرفته‌اند. بنابراین باید به آنها برگردانده می‌شد.»او ادامه داد: «این‌کاخ بعد از درگذشت آقای رفسنجانی تخلیه شد اما نه به راحتی؛ بلکه بعد از ادعاها و جر و بحث‌های زیاد. این یکی از آن‌مواردی بود که نمی‌دانستیم پیش چه‌کسی شکایتمان را ببریم و به ملت چه‌جوابی بدهیم. البته کاخ با تلاش‌های انجام شده و جدیتی که بیت رهبری انجام داد و همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، این اواخر تخلیه شد. قرار بود استفاده‌های دیگری برای مهمانان خارجی و تشریفات شود که از آن هم عدول کردند.»  


نیاز ۱۲میلیاردی مناطق سیل‌زده هرمزگان برای مراکز بهداشتی درمانی
[شهروند]  مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت می‌گوید که مبلغ کل مورد نیاز برای تعمیر یا تجهیز خانه‌های بهداشت، مراکز درمانی و... در شهرستان‌هایی که در استان هرمزگان دچار خسارت سیل شده‌اند، ۱۲‌میلیارد تومان است. محمداسماعیل مطلق خبر داد که مبلغ دو‌ میلیارد تومان از این اعتبار باید برای تهیه اقلام و تجهیزات ضروری مناطق سیل‌زده به صورت علی‌الحساب و فوری تأمین شود.او با بیان اینکه کل جمعیت آسیب‌دیده در این سیل در هرمزگان بالغ بر ۴۶هزار و ۷۳۰ نفر در ۱۵۴ روستا هستند، ادامه داد: «در این بین راه‌های مواصلاتی ۳۰ روستا با جمعیت بالغ بر ۳هزار و ۵۱۸ نفر نیز قطع شده است. در چنین شرایطی توجه به مسائلی که بتواند به بروزنیافتن  بیماری و طغیان آن منجر شود، ضرورت بالایی دارد. شهرستان‌های جاسک و بشاگرد جزو شهرستان‌های شرقی استان هرمزگان هستند با توجه به اینکه این شهرستان‌ها محل ورود و سکونت تعداد زیادی از اتباع خارجی است و با توجه به وقوع سیل، احتمال بروز بیماری‌های وارده و بومی کشورهای همسایه از استان سیستان‌وبلوچستان که این استان هم درگیر وضع بحرانی سیل است و از طرفی هم‌مرز با استان هرمزگان است، افزایش می‌یابد.» مطلق گفت: «در شهرستان جاسک حدود ۹۶۵ مادر باردار شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۷۰۰ نفر جزء مادران باردار پرخطر بودند؛ از این تعداد ۴۰ مادر در ۷ روز آینده زایمان می‌کنند که این امر نیاز به تجهیزات و داروها را بیش از پیش نشان می‌دهد.»


احتمال نزدیک‌شدن گونه‌های جانوری به مناطق مسکونی در پی برودت هوا
[شهروند]  سازمان حفاظت محیط ‌زیست با صدور اطلاعیه‌ای توصیه کرد که در صورت مشاهده گونه‌های جانوری وحشی در اطراف مناطق مسکونی این موضوع را به مأموران محیط ‌زیست اطلاع دهید. در اطلاعیه سازمان حفاظت محیط‌ زیست آمده است: «با توجه به اینکه طی هفته جاری به دلیل شرایط جوی شاهد برودت هوا و بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور هستیم، محتمل است که گونه‌های جانوری وحشی به دلیل سرما و به دنبال منابع غذایی به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت شهری نزدیک شوند. از تمام هم‌وطنان خواهشمند است در صورت مشاهده این موضوع، ضمن اطلاع به مأموران محیط‌ زیست و نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط ‌زیست نهایت همکاری را برای جلوگیری از واردآمدن هر گونه آسیب به این گونه‌های جانوری ارزشمند به عمل آورند.»


تعداد بازدید :  289