شماره ۱۸۹۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
شجاعی ریز اقداماتش را در کمک به سیل‌زد‌ه‌های لرستان و آذربایجان اعلام کرد
سیمای مهربان کاپیتان مسعود

[شهروند] مسعود شجاعی، کاپیتان تیم‌ملی فوتبال یکی از ورزشکارانی بود که در جریان سیل نوروز 98 شخصا برای کمک به مردم سیل‌زده وارد عمل شد و با اعلام شماره حساب از مردم خواست تا کمک‌های خود را واریز کنند که او از این طریق بتواند به یاری هموطنان در شهرهای سیل‌زده برود. بعد از گذشت چندماه، شجاعی گزارشی را از کمک‌هایی که از طریق مردم دریافت کرده و به دست هموطنان سیل‌زده رسانده، روی اینستاگرام خود قرار داد تا از این طریق شفاف‌سازی کرده باشد.

کمک به لرستانی‌ها از طریق هلال‌احمر
مسعود شجاعی که در ویدیوی منتشرشده در صفحه اینستاگرامش از مشکلاتی که بعد از دریافت کمک‌های مردمی برای حساب بانکی‌اش به وجود آمده بود، توضیح می‌دهد و می‌گوید: «سعی کردم بعد از عدم دسترسی به حساب بانکی‌ام، این مشکل را حل کنم. درنهایت از طریق دادستانی این مبلغ به حساب هلال‌احمر واریز شد و به واسطه آشنایی‌ای که با آقای کنعانی، رئیس هلال‌احمر استانی آذربایجان‌شرقی داشتیم، او به من کمک کرد تا بتوانیم کمک‌های مردمی را به دست سیل‌زده‌ها برسانیم. البته این پول را برای کمک به مردم گلستان جمع‌آوری کردیم، اما بعد از سیل گلستان، در لرستان و خوزستان هم مردم دچار سیل شدند و خسارت‌های بیشتری هم به این مناطق وارد شد. بعد از مشورتی که با دوستان داشتیم، قرار بر این شد کمک‌های مردمی از طریق من به مردم سیل‌زده لرستان اهدا شود.»

اهدای یخچال و اجاق گاز با نظارت کاپیتان
طبق اعلام مسعود شجاعی و با توجه به گزارش‌های تصویری که او در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده،‌ 33 دستگاه یخچال فریز و 33 دستگاه اجاق گاز با کمک‌های مردمی که به حساب کاپیتان تیم‌ملی واریز شده بود، خریداری و به مناطق سیل‌زده ارسال شد. این وسایل درنهایت با نظارت شخص مسعود شجاعی به مردم سیل‌زده اهدا شد. کاپیتان تیم‌ملی فوتبال با تشکر از همه قومیت‌های ایرانی بابت اعتماد به او برای کمک به مردم سیل‌زده می‌گوید: «اتحاد ملی و سیل مهربانی، عنوانی است که از این پس هم در کارهای خیر استفاده می‌کنیم. همه ما ایرانی هستیم و وقتی اتفاقی در هر نقطه کشور می‌افتد، همه برای کمک متحد می‌شویم. من هم تا زمانی که زنده‌ام و تا جایی که در توانم باشد، برای این اتحاد ملی تلاش می‌کنم.»

تشکر هلال‌احمر از مسعود شجاعی
سعید کنعانی، رئیس هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی که مسعود شجاعی را در جریان این کمک‌ها به مردم سیل‌زده یاری کرد، در این‌باره می‌گوید: «از کاپیتان تیم‌ملی ایران بابت اعتمادی که به جمعیت هلال‌احمر داشت، قدردانی می‌کنم. مبالغی که او دریافت کرده بود،‌ بعد از طی‌شدن مراحل قانونی به دست مردم سیل‌زده استان لرستان رسید. به نمایندگی از جمعیت هلال‌احمر از مسعود شجاعی تشکر می‌کنم.»


تعداد بازدید :  384