شماره ۱۸۹۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

1/15 میلیون دامنه فارسی به ثبت رسیده است
آخرین آمار منتشرشده از ثبت دامنه‌ در مرکز ثبت دامنه کشوری حاکی است که تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۱۵۵‌هزار دامنه فعال فارسی به ثبت رسیده است و پسوند دات‌آی‌آر (ir.) بیشترین دامنه‌ فعال را دارد.
 به گزارش ایسنا به نقل از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ فارسی، پسوند (.ir )با یک‌میلیون و ۱۴۷‌هزار و ۲۱۸ دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد. درواقع بیشترین سهم متعلق به همین پسوند است؛ به‌طوری که از میان دیگر پسوندهای فارسی، هر کدام کمتر از 5 هزار دامنه را ثبت کرده‌اند.  دامنه‌هایی که بیشتر از 1000 مورد ثبت‌شده دارند،(.co.ir)با ۳۹۷۰ مورد، دامنه ایران با ۱۷۹۱ مورد و دامنه (.ac.ir )با ۱۳۰۹ دامنه‌ فعال هستند. کمترین دامنه ثبت‌شده نیز متعلق به دامنه (.net.ir)با ۳۱ دامنه فعال است.

70٪  ارز صادرات غیرنفتی به ایران برمی‌گردد
حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت با بیان اینکه در  ۹ ماهه امسال سهم صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه از ۵۵‌درصد به ۵۹‌درصد افزایش یافته است، گفت: «امروز۷۰‌درصد ارز صادرات غیرنفتی به داخل کشور برمی‌گردد.»
 او در ادامه صادرات را برطرف‌کننده مشکلات اشتغال دانست و به ایسنا گفت: «تمرکز ما اکنون در حوزه صادرات باید روی ۱۵ کشور همسایه و کشورهای اتحادیه اوراسیا باشد.»  او با اشاره به تفاهم‌نامه اوراسیا که با کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان منعقد شده است، خاطرنشان کرد: «طی ۹ ماه سال جاری میزان صادرات ما به این کشورها از نظر ارزش ۷۵‌درصد و از نظر وزن ۱۰۰‌درصد افزایش یافته است.»

 


تعداد بازدید :  412