شماره ۱۸۹۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
ذره‌بین

آتش‌سوزی در مسکن مهر سمنان
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در ساعت 7و ۳۰دقیقه صبح جمعه مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یک واحد آپارتمانی واقع در مسکن مهر بلوار فضیلت، ایستگاه‌ شماره پنج سازمان آتش‌نشانی را با چهار دستگاه خودرو و ۱۲نفر آتش‌نشان برای امدادرسانی به محل اعزام کرد.
به دلیل وسعت حادثه درخواست نیروی کمکی شد که همزمان نیروهای ایستگاه‌های یک و  دو نیز به محل اعزام شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد یک واحد آپارتمانی در طبقه چهارم طعمه حریق شده و دود و شعله از پنجره‌ها به بیرون زبانه می‌کشید. نیروهای عملیاتی با رعایت نکات ایمنی و قطع جریان برق و گاز، به چند گروه تقسیم شده و با بازکردن درِ ورودی خانه با دستگاه تنفسی وارد محیط پر از دود و آتش شده و شروع به اطفای حریق کردند. در این حادثه زن ۳۵ساله‌ای قبل از رسیدن نیروهای عملیاتی، خود را از طبقه چهارم به پایین پرتاب کرد که به مراکزدرمانی منتقل شد. مصدوم در بخش ICU بیمارستان کوثر این شهر تحت درمان است. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: «احتمال عمدی‌بودن حادثه آتش‌سوزی این آپارتمان در مسکن مهر وجود دارد، با این همه تشخیص علت اصلی وقوع حادثه نیاز به کارشناسی دارد.»  


کشف لباس‌های آغشته به موادمخدر در گمرک
[شهروند]  ۲۱ ثوب لباس آغشته به موادمخدر با ۳۳کیلوگرم وزن در گمرک بازرگان کشف و ضبط شد. مأموران حین گشتزنی در محوطه گمرک به یک مسافر خروجی مشکوک شده و او را به انتظامات و محل حضور سگ‌های موادیاب هدایت کردند که با تشخیص سگ‌های موادیاب، وجود موادمخدر در داخل لباس‌ها تأیید شد. این مسافر قصد داشت از این طریق موادمخدر را از مرز بازرگان به کشور ترکیه منتقل کند.متهم به همراه لباس‌های آغشته به موادمخدرش جهت بررسی‌های بیشتر و مشخص‌شدن نوع و میزان آن به پلیس مبارزه با موادمخدر ماکو تحویل داده ‌شد.
بازرگان و شهرستان ماکو درمجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران با این کشورها در این منطقه به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰کیلومتر است.
روزانه هزاران مسافر و وسایل نقلیه از طریق مرز بازرگان تردد کرده و مأموران گمرک با دقت و هوشیاری و همچنین استفاده از تجهیزات کنترلی به صورت شبانه‌روزی کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند. این گمرک در‌ سال ۱۳۰۵ شمسی تأسیس شده و تنها مرز بین‌المللی بین دو کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ساعته درحال فعالیت است.


برادرزن قاتل در فرودگاه  به دام افتاد
قاتل مسلح فراری در کمتر از ۱۰ساعت در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر شد. روز چهارشنبه در تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس از درگیری و نزاع و زخمی‌شدن یک‌نفر بر اثر اصابت گلوله در یکی از محلات شهر سنندج اطلاع داده شد که مأموران پلیس آگاهی بلافاصله در محل حاضر شدند.قبل از حضور مأموران در محل، مقتول جان خود را از دست داد و قاتل نیز بعد از انجام جرم از محل متواری شده بود که تحقیقات و انجام کار شناسایی به ‌منظور دستگیری قاتل از اولین ساعات وقوع جرم آغاز شد. در تحقیقات پلیس آگاهی مشخص شد که مقتول شوهرخواهر قاتل بوده که بر اثر اختلافات مالی با هم درگیر شده و قاتل اقدام به تیراندازی به‌ سوی مقتول کرده و او را به قتل رسانده است. قاتل بعد از وقوع جرم از محل گریخته و خود را به فرودگاه امام خمینی(ره) در تهران رساند و حین خروج از کشور توسط مأموران آگاهی در کمتر از ۱۰ساعت دستگیر شد. قاتل به جرم خود اعتراف کرده و برای صدور حکم تحویل مراجع قضائی داده شد. 


تعداد بازدید :  447