شماره ۱۸۸۷ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
میز خبر

آمادگی بیش از 120 وکیل برای مشاوره رایگان به خانواده قربانیان هواپیما
[شهروند] بیش از 120 وکیل دادگستری در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای ارایه خدمات رایگان حقوقی به خانواده قربانیان بویینگ 737 اعلام کردند. آنها در این بیانیه با ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان، درخواست کردند مسببان حادثه و «کتمان‌کنندگان حقیقت» از ملت ایران  عذرخواهی کنند. آنان به‌عنوان امضاکنندگان این بیانیه اعلام کردند برای حفظ و صیانت از حقوق بازماندگان آماده‌اند به این افراد برای پیگیری پرونده حقوقی، به‌صورت رایگان خدمات حقوقی دهند.


 شناسایی ۵۰ پیکراز جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی
[شهروند] رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از گرفتن ۸۰۰ نمونه از اجساد جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت:   «تاکنون ۵۰ پیکر شناسایی شده است.» به گزارش ایسنا، عباس مسجدی آرانی ادامه داد: «از ساعات اولیه پس از حادثه سقوط هواپیما، کارشناسان در محل حاضر شدند و اقدام به جمع‌آوری اجساد کردند. ۱۵ تیم تخصصی کارِ شناسایی این افراد را آغاز کردند. همکاران ما حدود ۸۰۰ نمونه از اجساد مطهر برداشت کردند و با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا با به‌روزترین تجهیزات اقدام به اخذ نمونه ژنتیک کردیم.»


تشکیل ۲۵۰‌هزار پرونده ساخت‌وساز غیرمجاز در تهران
[شهروند] مدیر کل کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران از تشکیل ۲۵۱‌هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ (ساخت‌وسازهای غیرمجاز) خبر داد. امیر مغانلو درباره وضع آمار پرونده‌های تعیین تکلیف شده ماده ۱۰۰ در سال جاری با بیان اینکه در کل کشور حدود ۴.۵‌میلیون پرونده ماده ۱۰۰ (ساخت‌وسازهای غیرمجاز) تشکیل شده است، به ایسنا گفت: «از ‌سال ۶۷ که برخورد جدی با پرونده‌های ماده ۱۰۰ آغاز شده تا کنون در تهران حدود ۲۵۱‌هزار پرونده ماده ۱۰۰ تشکیل شده است که از این مقدار ۷۸‌درصد پرونده‌ها به مرحله اجرای رأی رسیده است و مابقی پرونده‌ها که حدود ۵۸‌هزار پرونده است در حال بررسی است.»


تعیین محدودیت سنی برای «وام ازدواج» در قانون بودجه
[شهروند] معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از تلاش برای تعیین محدودیت سنی برای دریافت وام ازدواج در قانون بودجه خبر داد و گفت: «در نظر داریم  امکان سوءاستفاده از وام ازدواج وجود نداشته باشد.» معصومه ابتکار با بیان اینکه کمیسیون فرعی لوایح دولت نسبت به لایحه کودک‌همسری نظر مثبتی داده‌ است، به ایسنا گفت: «با توجه به آمارهایی که از میزان ازدواج کودکان وجود دارد باید هرگونه ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳‌سال را در قانون تثبیت کنیم و به این مسأله توجه شود که چگونه به کودکان وام ازدواج پرداخت می‌شود؛ چراکه کودکان نمی‌توانند حساب بانکی داشته باشند و از حساب خود برداشت کنند و مشخص نیست وام واقعا به دست این زوج می‌رسد. بنابراین سعی می‌کنیم در قانون بودجه این موضوع را تعدیل کنیم و محدودیت سنی برای وام ازدواج مدنظر قرار دهیم تا امکان سوءاستفاده از وام ازدواج وجود نداشته باشد.»


سونوگرافی در بیمارستان‌های دولتی رایگان شد
[شهروند] دیوان عدالت اداری کشور دریافت هرگونه وجه بابت انجام سونوگرافی را در بیمارستان‌های دولتی ممنوع کرد. بر این اساس، دیوان عدالت اداری رأی داد: «با توجه به اینکه دریافت وجه از سونوگرافی تشخیصی در مراکز درمانی دانشگاهی دولتی توسط متخصصان زنان و زایمان از مصادیق دریافت وجه از سوی دستگاه‌های دولتی از مردم است که طبق ماده 60 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیاز به حکم قانون‌گذار دارد، اما طرف شکایت مجوزی در این‌خصوص ارایه نکرده و از طرفی در بندهای مذکور دریافت وجه بابت سونوگرافی در بخش غیردولتی ممنوع شده که منطبق با اعمال تبعیض نارواست.»


تعداد بازدید :  245