شماره ۱۸۸۷ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
ذره‌بین

رهایی قاتل از اعدام پس از 19‌سال در ارومیه
[شهروند]پس از گذشت ۱۹‌سال با پیگیری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه ‏و هیأت‌های سازشی ویژه استیذان قصاص، با جلب رضایت از اولیای دم، پرونده قتل به سازش منجر ‏شد و قاتل از چوبه‌دار رهایی یافت‎.
در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت شعب شورای حل اختلاف و با تشکیل جلسات صلح و سازش ‏بین طرفین و ملاقات حضوری با خانواده‌های اولیای دم، رضایت خانواده اولیای دم در راستای رضایت ‏و بخشش قاتل جلب شد‎.
متهم این پرونده در خرداد‌سال ۱۳۷۹ مرتکب قتل عمدی شده بود که در بهمن‌سال ۱۳۹۳ بازداشت ‏شد. با تکمیل پرونده و درخواست قصاص از سوی اولیای دم و ختم رسیدگی به وسیله دادگاه، حکم قصاص ‏نفس برای محکوم صادر شد و درنهایت حکم قصاص صادره را یکی از شعب دیوان عالی کشور تأیید کرد‎.معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر ‏گفت: «صلح و سازش در این پرونده سیزدهمین پرونده قتلی است که کارکنان شوراهای حل اختلاف در ‏استان موفق می‌شوند با جلب رضایت از اولیای دم، زمینه رهایی محکومان به قصاص را از اجرای ‏مجازات فراهم کنند.»


مدیر تدارکات دانشگاه امام صادق(ع) به قتل رسید
کینه و تبعیض جنایت هولناکی رقم زد

[شهروند] تحقیقات جنایی در پرونده قتل یکی از مدیران دانشگاه امام صادق(ع) به دستگیری نگهبان این ‏دانشگاه به اتهام قتل منجر شد. متهم در بازجویی‌های نخست کینه‌جویی را انگیزه این جنایت اعلام ‏کرد‎.
ساعت۲۰ یکشنبه افرادی که در همسایگی دانشگاه زندگی می‌کردند با مرکز فوریت‌های پلیس تماس ‏گرفتند و از وقوع قتل خبر دادند. بعد از این تماس، تیم عملیات کلانتری  134  شهرک قدس در محل ‏حاضر و تحقیقات آغاز شد. شواهد نشان می‌داد درگیری بین دو نفر از کارمندان این دانشگاه اتفاق افتاده است که با به دست آوردن ‏هویت متهم، ساعتی بعد در خیابان خوردین دستگیر شد و به قتل مدیر عمومی و مسئول تدارکات ‏دانشگاه اعتراف و انگیزه‌اش از قتل را اختلاف کاری اعلام کرد. ‏ متهم به قتل که مردی چهل‌وچهارساله است در بازجویی‌ها گفت:   «من نگهبان دانشگاه امام صادق(ع) بودم و ‏مقتول مدیر عمومی و مسئول تدارکات آن دانشگاه بود و از مدت‌ها قبل با هم اختلاف کاری ‏داشتیم. او بین نگهبانان تبعیض قایل می‌شد. شیفت‌های مناسب را به دوستانش می‌داد و نسبت به من و ‏دیگر دوستانم  فرق می‌گذاشت. سال‌ها بود که از او کینه داشتم اما مدتی بود که رفتارهایش بدتر شده ‏بود و دیگر نمی‌توانستم تحمل کنم.  هنگامی که مسئول تدارکات محل را ترک کرد و قصد رفتن به ‏خانه را داشت، درگیری بین ما پیش آمد و با یک میلگرد به سر او ضربه زدم که این ضربه باعث ‏مرگ او شد‎.» به گفته رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس هم اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این ‏خصوص ادامه دارد.‏


مدیرکل زندان‌های استان گلستان منصوب شد
علی اصغر رنجبر از سوی رئیس سازمان زندان‌ها به‌عنوان مدیرکل زندان‌های استان گلستان ‏منصوب شد‎. ‎ رئیس سازمان زندان‌ها در حکم صادره بر توجه ویژه به فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان ‏بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام، توجه به مراقبت‌های بعد از خروج، حمایت از خانواده زندانیان و ‏استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای توسعه استانداردهای زندانبانی تأکید کرد. دکتر ‏جهانگیر در مراسم امضای حکم انتصاب مدیرکل زندان‌های گلستان گفت: «پیاده‌سازی سیاست‌های قوه ‏قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و  نیل به اهداف اصلاحی و تربیتی و توسعه خدمات زندانبانی ‏بر اساس استانداردهای موجود در گرو مدیریت جهادی و علمی است که امروز بحمدالله بدنه مدیریتی و ‏کارشناسی سازمان زندان‌ها واجد چنین ویژگی‌هایی است.» او همچنین از خدمات و فعالیت‌های ارزنده ‏علیرضا رضوانی در طول مدت تصدی مدیریت زندان‌های استان گلستان تقدیر کرد.‏


تعداد بازدید :  262