شماره ۱۸۸۷ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي
صفحه را ببند
فشارهای دو وزیر ورزش، صمت و چک 6 میلیاردی مالک شهرخودرو را راضی کرد
گل‌محمدی با زور روی نیمکت پرسپولیس

[شهروند]  بالاخره بعد از چند هفته بلاتکلیفی باشگاه پرسپولیس یحیی گل‌محمدی را به‌عنوان سرمربی جدید معرفی کرد تا تیم مشهدی در آستانه شروع نیم‌فصل دوم بدون سرمربی بماند. سرخ‌پوشان به گزینه مد نظر خود رسیدند، اما این اتفاق بعد از برخی فشارهای بیرونی به مالک خصوصی باشگاه شهر خودرو رخ داد که باید تیمش را تا یک هفته دیگر آماده حضور در پلی‌آف آسیا کند. یحیی تیم صدرنشین و قهرمان 3 دوره لیگ را تحویل گرفته تا مأموریت ناتمام در دوره قبلی سرمربیگری‌اش را به اتمام برساند.

رضایت زوری از شهر خودرو
ابتدای فصل بود که بعد از جدایی برانکو، باشگاه پرسپولیس سراغ یحیی گل‌محمدی رفت و با درهای بسته باشگاه مشهدی روبه‌رو شد. آن مقطع فدراسیون هم برای هدایت تیم امید خواستار جذب یحیی بود که درنهایت این مربی تصمیم گرفت با مبلغی قابل توجه قراردادش را با تیم شهر خودرو تمدید کند. با روی کار آمدن کالدرون و نتایج خوبی که او تا پایان نیم‌فصل گرفت، کسی فکر نمی‌کرد تا پایان فصل یحیی باز هم در رادار پرسپولیس قرار گیرد، اما این اتفاق بعد از اختلافات سرمربی آرژانتینی و انصاری‌فرد رخ داد. باز هم پرسپولیس روی سرمربی تیم شهر خودرو دست گذاشت و این‌بار با چانه‌زنی و برخی فشارهای بیرونی موفق به استخدام گل‌محمدی شد. سخنگوی باشگاه شهر خودرو در فضای مجازی فشار برخی وزرای دولت را برای صدور رضایت‌نامه یحیی به وسیله باشگاه مشهدی تأیید کرد.

خشم هواداران مشهدی به قیمت 6 میلیارد
بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از شهر خودرو و قطعی‌شدن حضور او روی نیمکت پرسپولیس، هواداران فوتبال در مشهد حسابی خشمگین شدند و در فضای مجازی اعتراض خود را به این معامله نشان دادند. البته باشگاه مشهدی چندان هم از این نقل‌وانتقال ضرر نکرد؛ چون آن‌طور که شنیده می‌شود، یک چک 6 میلیاردی از پرسپولیس بابت جدایی یحیی گل‌محمدی و دستیارانش دریافت کرده است. با این حال بدون سرمربی ماندن شهر خودرو به‌عنوان یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فاصله یک هفته مانده تا دور اول پلی‌آف این رقابت‌ها،‌ انتقاداتی را در فضای مجازی حتی از سوی هواداران سایر تیم‌ها نیز در پی داشته که معتقدند دولت برای سروسامان دادن به وضع پرسپولیس دست به کار شده است.

واکنش شهرخودرو: تا جایی که زورمان رسید، ایستادیم
شهر خودرو بعد از صدور رضایت‌نامه گل‌محمدی حالا خیلی زود باید سرمربی خود را معرفی کند. به گفته سخنگوی این باشگاه، یک مربی پرتغالی، علیرضا منصوریان و مجتبی سرآسیایی گزینه‌های سرمربیگری شهرخودرو هستند. آنها به جدایی یحیی با این بیانیه واکنش نشان دادند: «به خواست هواداران و پایبندی به برنامه‌های بزرگی که در شهر خودرو داریم تا جایی که زورمان رسید، پای سرمربی‌مان ایستادیم و تمام راه‌ها را نیز به تنهایی طی کردیم اما درنهایت نشد که نشد و مجبور شدیم رضایت‌نامه سرمربی تیم‌مان را برای هدایت پرسپولیس امضا کنیم.»

آشتی یحیی و پرسپولیس بعد از 7 سال
هواداران پرسپولیس خاطرات چندان شیرینی از سرمربیگری یحیی گل‌محمدی در این تیم ندارند. شکست در فینال جام حذفی به سپاهان و خداحافظی غریبانه مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال باعث شد که در آن دوره عملکرد گل‌محمدی انتقادات زیادی را در پی داشته باشد. حالا یحیی بعد از چند ‌سال عملکرد نسبتا موفقیت‌آمیز روی نیمکت تیم‌هایی همچون ذوب‌آهن و شهرخودرو در شرایطی به پرسپولیس بازگشته که این تیم صدرنشین است و در 3 دوره قبلی لیگ ‌برتر هم قهرمان شده تا حالا هواداران این تیم به چیزی جز قهرمانی راضی نباشند. یحیی گزینه ایده‌آل پرسپولیس بعد از جدایی کالدرون بود و با هزینه‌ها و دردسرهای زیادی هم روی نیمکت سرخ‌پوشان خواهد نشست تا بلکه خاطرات تلخ 7‌ سال قبل از یاد هر دو طرف برود.

مأموریت دشوار یحیی
بدون شک یحیی گل‌محمدی می‌داند چه مسئولیت سنگینی را پذیرفته و شاید دیگر برای پذیرفتن یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران، شانس در خانه‌اش را نزند. هواداران پرسپولیس به کمتر از قهرمانی راضی نمی‌شوند و کالدرون هم تیمی آماده و صدرنشین را تحویل یحیی داده است. باشگاه پرسپولیس قرارداد یک‌ونیم ساله با گل‌محمدی امضا کرده است و این اعتماد انصاری‌فرد را به این مربی نشان می‌دهد. درواقع یحیی از همین حالا می‌تواند برای فینالیست‌شدن در آسیا برنامه‌ریزی کند؛ اگر چه حتی قبل از ورود او تغییراتی در لیست بازیکنان این تیم به وجود آمده و گل‌محمدی باید خودش را با این شرایط وفق دهد.

پیروانی ماندنی شد، کریم نه
افشین پیروانی که با گابریل کالدرون به مشکلات جدی برخورده  و حتی به صورت شفاهی از سرپرستی پرسپولیس هم انصراف داده بود، بعد از اعلام سرمربیگری گل‌محمدی در سمت خود ماندنی شد. نکته مهم‌تر درباره کریم باقری بود که بعد از سرمربیگری یحیی، در مصاحبه‌ای از کناره‌گیری خود خبر داد: «من از جایی و فردی تماسی نداشته‌‌ام. تأکید می‌کنم که هر سرمربی برای انتخاب دستیارانش اختیار تام دارد. من کناره‌گیری می‌کنم تا دست سرمربی جدید باز باشد. باید ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.» البته انصاری‌فرد در مصاحبه‌اش گفته بعید است گل‌محمدی نخواهد با باقری همکاری کند.


تعداد بازدید :  343