شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
انتقاد دوباره روحانی از صدا و سیما:
زبان‌شان حرکت نمی‌کند که خدمات دولت را بگویند

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» روز گذشته در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد از 11 کشاورز نمونه که قهرمان ملی تولید کشور هستند، با اهدای لوح تجلیل کرد. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری کشورمان، در این مراسم علاوه بر صحبت پیرامون وضع آب و کشاورزی در کشور از عملکرد صداوسیما هم انتقاد کرد. البته روحانی که پیش از این هم از عملکرد صداوسیما به دلیل عدم رعایت انصاف در بازتاب ارایه خدمات دولت، انتقاد کرده بود، اما با تغییر رئیس سازمان صداوسیما و جایگزینی سرافراز به جای عزت‌الله ضرغامی، امیدوار به برقراری همکاری نزدیک‌تری با این سازمان بود. با این حال انتقاد روز گذشته روحانی گویا نشان می‌دهد که او همچنان نیاز به همراهی بیشتری از سوی رئیس جدید سازمان صداوسیما دارد. روحانی روز گذشته در این مراسم با انتقاد مجدد از کوتاهی صداوسیما در بیان خدمات دولت، گفت:  دولت کارهای بزرگی در این 16‌ماه در حوزه آب انجام داده است. شما کشاورزان باید بدانید چون رسانه‌ها چندان به دولت کمک نمی‌کنند و صداوسیما در انتقاد که ما انتقاد را قبول داریم خوب الحمدلله 100درصد از این فرصت انتقاد علیه دولت استفاده می‌کند که خوب هم هست، دستشان درد نکند. روحانی ادامه داد:  «اما در بیان خدمات دولت نمی‌دانم چگونه است که گاهی مشکل پیش می‌آید، تقصیر کسی هم نیست، زبان حرکت نمی‌کند که بگوید دولت چه کرده و خدماتش چیست؟ لابد جایی یا در دوربین‌ها یا در فرستنده‌هایشان مشکل دارند که باید کمک کنیم و ان‌شاءالله حل کنیم.»
رئیس جمهوری با تأکید بر این‌که دولت مصمم به سرمایه‌گذاری در بخش آب است، گفت:  باید آب را به درستی مهار و استفاده کنیم تا بهره‌وری علمی و صحیح داشته باشیم. روحانی یادآور شد:  اگر بتوانیم 10‌درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم شرایط کشور متحول می‌شود. روحانی با مروری کوتاه بر اقدامات انجام شده در حوزه آب از ‌سال گذشته گفت:  حرکت بسیار خوبی آغاز شده که ان‌شاءالله آثار آن امسال و سال‌های آینده در استان‌های مختلف قابل مشاهده خواهد بود.
ایران به سمت خشکسالی
حرکت می‌کند
حسن روحانی با یادآوری این‌که کشور ایران به سمت خشکسالی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: مبنای کار ما در کشاورزی باید براساس طبیعت نیمه خشک تنظیم شود. وی با یادآوری این‌که دولت یازدهم وارد هفدهمین ماه فعالیت خود شده است، افزود: همه وزرا گاهی برای کار خود جوش و داد می‌زنند که این موضوع مرا خوشحال می‌کند، مشخص است آنها دلسوزی می‌کنند هنگامی که 12 شب با وزیری کار دارم و می‌بینم که او در دفتر کارش است و این‌که مسئول رده بالای کشور در روز 14 یا 16 ساعت کار می‌کند به من امید می‌دهد. رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  برخی فکر می‌کنند برد موشک‌ها بیشتر شود، اقتدار ملی ما است البته درست است که نیرو‌های مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی اقتدار ما هستند اما کشاورزی، خدمات و صنعت به‌ویژه کشاورزی و امنیت غذایی، قدرت و اقتدار ملی است چراکه اگر در کشور ما انواع سلاح و امکانات نظامی داشته باشیم اما برای گندم، جو، گوشت، روغن و سایر مواد غذایی نیازمند به دیگران بودیم، آیا می‌توان اقتدار داشت؟


تعداد بازدید :  232