شماره ۱۸۷۲ | ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد:
78‌هزار‌میلیارد تومان مالیات معوق در جیب 100 شخص

78‌هزار‌میلیارد تومان از مالیات معوق ایران فقط مربوط به 100 شخص حقیقی و حقوقی است. این موضوع را حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده و گفته است تا ابتدای آذر امسال ۲۲۰هزار‌میلیارد تومان مالیات قطعی شده معوق در کشور شناسایی شد که از این مبلغ ۳۳هزار‌میلیارد تومان مربوط به کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای است و 78هزار‌میلیارد تومان از معوقات مالیاتی مربوط به 100 شخص حقیقی و حقوقی در کشور است.
به گزارش صداوسیما، از مرکز خراسان او توضیح داده است که  چند‌میلیون نفر با وجود گردش مالی بالا اصلا پرونده مالیاتی ندارند.
درویشیان با اشاره به تغییر رویکرد بازرسی به نظارت همچنین گفته است: «نظارت به موقع و کارآمد به‌ویژه در موضوعات مهم در سطح کلان کشور، پیشگیری از بروز فساد و اصلاح امور، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، کمک در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از دیگر برنامه‌های این سازمان در ‌سال آینده است.» رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرده است: «نظارت به معنای بررسی عملکردهاست و بازرسی کل کشور تلاش می‌کند نظارت‌های درون دستگاهی را برای جلوگیری از فساد تقویت کند.»
او حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری سالم را اولویت سازمان بازرسی دانست و ادامه داد: «این سازمان از مدیرانی که سرمایه‌گذاران واقعی را مورد حمایت قرار می‌دهند و به دنبال تسهیل امور آنان هستند، پشتیبانی می‌کند. در این راستا دفتری در سازمان برای احصای مشکلات بخش تولید و بررسی آنها ایجاد شده است.» درویشیان همچنین گفته است: «از آغاز ورود دستگاه قضا در زمینه حمایت از تولیدکنندگان تاکنون بیش از 500واحد تولیدی و صنعتی مشکل‌دار به چرخه تولید بازگشته‌اند.» او افزود: «فرآیندهای طولانی گرفتن مجوز و تعدد امضاها برای آغاز کار اقتصادی، فسادهای اداری و سوءاستفاده برخی افراد زمینه‌ساز نارضایتی عمومی است.»

 


تعداد بازدید :  329