شماره ۱۸۷۲ | ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
منهای سینما

   نیما جوان، مدیر نشر «جوان» از انتشار آلبومی از سالار عقیلی پس از 18‌سال خبر داد و گفت: «بعد از این برنامه یک آلبوم از سالار عقیلی منتشر خواهیم کرد که نسبت به دیگر آثاری که از او تا به حال شنیده‌اید، متمایز است، دلیل این وجه تمایز در این است که این کار 18‌سال پیش ضبط شده و اوایل بهمن‌ماه نشر جوان آن را وارد بازار موسیقی خواهد کرد. تمامی کار آهنگسازی و تنظیم این آلبوم را دکتر سام انجام داده و ترانه‌های آن نیز از شفیعی‌کدکنی، مولانا و هوشنگ ابتهاج (سایه) است.»

   کتاب «تابستان» نوشته‌های پراکنده آلبر کامو با ترجمه بنفشه فریس‌آبادی  در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 12‌هزار تومان در قطع پالتویی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسید. آلبر کامو، نویسنده بزرگ قرن بیستم خالق آثاری است که تماما بیانگر وضع انسان هستند. او نویسنده کتاب مشهور «بیگانه» است. کامو سال 1957 برای «آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد»، برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

   نمایش «مردی که...» نوشته پیتر بروک و ماری هلن‌اشتاین با ترجمه وحید رهبانی و طراحی و کارگردانی رضا مولایی از اول دی‌ماه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه است. پیتر بروک این نمایشنامه را براساس کتاب «مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت» نوشته دکتر الیور ساکس نوشته است. مولایی می‌گوید: «این کتاب مجموعه‌ای از تجارب واقعی بالینی دکتر ساکس، روانپزشک و عصب‌شناس در مواجهه با بیماران دارای نقص مغزی است. شیوا اردویی اثر پیتر بروک را تنظیم کرد و پس از سه هفته تمرینات فشرده آن را روی صحنه آوردیم.»


تعداد بازدید :  387