شماره ۱۸۷۲ | ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

12 برابری وسعت مناطق آزاد ایران نسبت به میانگین جهان
وسعت مناطق آزاد ایران 12برابر میانگین جهان است. گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، نشان می‌دهد که میانگین وسعت مناطق آزاد کشورهای جهان 7500 هکتار بوده و متوسط مساحت مناطق آزاد ایران 93هزار هکتار است که به عبارت دیگر 12برابر بیشتر از میانگین جهانی است. به گزارش تسنیم، این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که مناطق آزاد پیشنهادشده جدید نیز به صورت متوسط حدود 25‌هزار هکتار وسعت دارند و تصویب این پیشنهادها وسعت مناطق آزاد ایران را بیشتر از پیش می‌کند.

2.5 برابری معاملات مسکن در آذرماه
مطابق آمار وزارت راه‌وشهرسازی در آذرماه امسال متوسط قیمت مسکن ۶.۸‌درصد و میزان معاملات نسبت به آبان‌ماه ۹۸ بالغ بر ۱۴۶‌درصد یا 2.5برابر افزایش یافته است. براساس جدیدترین آمار وزارت راه‌وشهرسازی متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به 13‌میلیون و 474‌هزار تومان افزایش یافته است. در آبان‌ماه 98 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 12‌میلیون و 617‌هزار تومان بود که در آذرماه 6.8‌درصد افزایش یافته است. بیشترین متوسط قیمت مسکن در تهران متری 30‌میلیون و 85‌هزار تومان در منطقه یک بوده است.

55.7 درصد تورم خوراکی‌ها در آخرین ماه پاییز
تورم 12ماهه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در آذرماه امسال 55.7‌درصد بوده است. کمترین تورم خوراکی‌ها با 45.4‌درصد برای استان زنجان و بالاترین رقم مربوط به استان بوشهر با 66‌درصد است. همچنین نرخ تورم 12ماهه شاخص کالاهای غیرخوراکی و خدمات در کل کشور 33.4‌درصد گزارش شده است. مرکز آمار ایران همچنین توضیح داده است که نرخ تورم 12ماهه منتهی به آذرماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد 40‌ درصد رسید.


تعداد بازدید :  338