شماره ۱۸۷۲ | ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
گلایه اصلاح‌طلبان از ردصلاحیت هیأت‌های اجرایی

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درخصوص رد صلاحیت‌ کاندیداهای شاخص اصلاح‌طلب از هیأت‌های اجرایی گله کرد.
محمدرضا عارف در دومین نشست شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با رابطان استانی با تأکید بر اینکه هنر اصلاح‌طلبان پیروزی در شرایط سخت است، گفت: «از هیأت‌های اجرایی که با محوریت دولت شکل گرفته‌اند، برای رد صلاحیت کاندیداهای شاخص جریان اصلاح‌طلب گلایه جدی داریم، هیأت نظارت جبران کند. هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخاب را به مردم واگذار کنند. در تأیید صلاحیت‌ها باید مر قانون رعایت شود. در برخی استان‌ها در رد صلاحیت‌ها افراط صورت گرفته است. مردم به ما اعتماد کردند.»
رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: «به خرد جمعی باید احترام  گذاشته شود. البته باید با رایزنی و همفکری مناسب‌ترین فرد انتخاب شود، اما هنگامی که در حوزه‌ای که پنج نفر آدم با شرایط یکسان وجود دارد، یک نفر را بیشتر نمی‌توانیم انتخاب‌کنیم، راهکار چیست؟ مثلا مشکلی که در شورای شهر تهران داشتیم این بود که افراد همه بسیار قدرتمند بودند. ما یک فهرست ۱۵۰ نفره داشتیم و از نظر ما هر ۱۵۰ نفر می‌توانستند عضو شورا باشند، اما یک جلسه گذاشتیم و به این افراد گفتیم خودتان به جمع‌بندی برسید و ۳۰ نفر را انتخاب کنید، که گفتند شورای‌عالی این کار را انجام دهد، ولی دیدیم بعد از تهیه فهرست و انتخابات شوراها یک‌سال هجمه صورت گرفت، آن هم نه به اصلاح‌طلبان و شورای‌عالی سیاست‌گذاری بلکه به مردم. آن هم به مردمی که یک‌سال قبلش به فراکسیون امید که به آن حمله شد، رأی داده بودند، باز همان مسیر را ادامه و به فهرست کامل رأی دادند و با فاصله رأی میلیونی نسبت به مجلس قبلی (نهم) به شورای شهر رأی دادند. در تهران قطعا نمی‌توانیم به جای ۳۰ نفر ۳۱ نفر انتخاب کنیم و نفر ۳۱ با نفر ۳۰ تفاوتی نخواهد داشت. ما باید این مسأله را بپذیریم که اگر غیر از این انجام دهیم، بازی در زمین رقیب خواهد بود.»
موسوی لاری، نایب رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همین جلسه با اشاره به عملکرد هیأت‌های اجرایی گفت: «در بحث هیأت‌های اجرایی، وزارت کشور بسیار بد عمل کرده است، با بعضی از استاندارها صحبت کردم که این چه اتفاقی است که رخ‌داده است، گفتند ما مقاومت کردیم، ولی آقایان در وزارت کشور گفتند باید انجام دهید.»
او خاطرنشان کرد: «هیأت‌های اجرایی محصول جریانی غیر از جریان مجری انتخابات است که این بسیار عجیب است! این یک بدعت است که وزارت کشور زیر بار آن رفته و پذیرفته است.» این عضو هیأت رئیسه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: «نفس حضور دوستان برای این است که ما می‌خواهیم حضور داشته باشیم. این مشکلات هم جدید نیست، از گذشته وجود داشته است.»


تعداد بازدید :  366