شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
آب و هوا


... وزش باد و بارش پراکنده
بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی امروز برای برخی مناطق شمال غرب، ‌ غرب، ‌ جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در اوایل شب و طی روز دوشنبه نواحی مرکزی و شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام بوده که پیامد آن تجمع و افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد. همچنین طی امروز و فردا بخش‌های مرکزی و شرق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز صاف گاهی با وزش باد و در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۳و۱۱درجه سانتیگراد خواهد بود. روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت صاف در پاره‌ای نقاط با غبار محلی همراه خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در این روز به ۳ و۱۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت با افزایش غلظت آلاینده‌های کمتر از ۵/۲ میکرون، در شرایط ناسالم قرار دارد. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، با ۴۲ واحد افزایش، فرا‌تر از حد مجاز بوده و روی عدد ۱۵۲ قرار دارد و میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در همین مدت از ۵۹ به ۸۹ افزایش یافته است.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری با کمینه دمای منفی ۷ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  243