شماره ۴۶۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي
صفحه را ببند
آشپزخانه‌ام آتش گرفته است!
سوشیانس شجاعی‌فرد/طنز نویس

چکاوک به تهران می‌آید! لابد همه‌تان حدس زده‌اید که در این هوایی که بس ناجوانمردانه آلوده است، هیچ چکاوک عاقلی بلند نمی‌شود بیاید تهران! و حتما درست فکر کرده‌اید که این اسم یک سرویس جدید در سیستم بانکی است، درست مثل شبنم و نسیم و صبا و دیگران! راستش کار و ماسبی ما (کاسبی، ماسبی!) خوب نیست، گفتم بنشینم چند تا اسم بسازم! خودم هم نمی‌دانم به چه کار می‌آید ولی حس می‌کنم اسامی گودرز و شقایق و کسرا و آقا مرتضی امکان اسم سرویس شدن دارند!
گودرز:  گروه ورزشکاران دودی و راهپیمایان زشت!
شقایق:  شبکه قلیان‌های آشکار و یواشکی و قایمکی!
کسرا:  کمیته سردبیران روزنامه‌های آزاد! (آقای کسری نوری، اگر اصرار دارید که کسرا را به شکل کسری بنویسید، می‌شود روزنامه‌های یهویی! حالا خود دانید!)
آقا مرتضی:  آزمون قدرت‌سنجی و امکان‌سنجی مناطق و راه‌های تهران (ضمائم، یوخ!)
حالا باید به بقیه‌اش فکر کنم!
    
شاید شنیده باشید که رئیس سازمان نظام پزشکی قبل از پخش سریال طنز مهران مدیری به محتوای احتمالی آن گیر داده است! درواقع در شاکله وزارت بهداشت و عملکردش شاید این تنها موردی باشد که به شعار پیشگیری بهتر از درمان است عمل شده! همچنین دیروز وزیر بهداشت گفته است مهران مدیری در سریال اتاق عمل مراعات حرمت پزشکان را بکند و ما هم گفتیم که مگر پزشکان در اتاق عمل مراعات حریم بیمار را کردند؟!
    
رئیس فدراسیون فوتبال گفته است که پول نداریم برای تیم ملی، بلیت استرالیا بگیریم. خب راست می‌گوید، استرالیا خیلی دور است، بلیتش گران است، بودجه فدراسیون کم است. پولشان نمی‌رسد تا خود استرالیا بروند، بنده پیشنهاد می‌کنم براساس بودجه‌شان برنامه‌ریزی کنند! بروند تا تایلند! اینطوری ارزان‌تر است! خورد و خوراک ارزان‌تر است! ماساژ که رکن رکین ورزش است برقرار است! مناظر طبیعی فراوان است. دیگر نگران خارج‌شدن بچه‌ها از هتل نیستیم! چون آن‌جا کلش تفریح شبانه خارج از هتل است! لازم نیست حتما از هتل خارج بشوی! باور بفرمایید ما تماشاگران هم راضی هستیم! کافی است یک پخش مستقیم نشانمان بدهید! حاضریم حتی جواد خیابانی گزارش کند!
    
یکی از اخبار مغفول مانده... (بد خوانده می‌شود! عوضش می‌کنم!) یکی از اخبار مورد غفلت واقع شده در هفته گذشته، توافق کشورهای جهان برای جلوگیری از گرمتر شدن کره زمین بود. براساس گزارش خبرنگار ما، تعهد کشورها برای جلوگیری از گرم‌شدن زمین به شرح ذیل بود:
آمریکا:  فروش بیشتر کولر گازی جهت سرمایش زمین!
چین:  ساختن کپی کولر گازی‌های آمریکایی
کوبا:  باز کردن پنجره‌ها برای آمدن باد به کره زمین!
روسیه:  صدور فرمان خنک شدن زمین از سوی پوتین!
کره شمالی:  شلیک موشک به طرف خورشید! برگزاری همایش پنج‌میلیون نفری جهت باد زدن زمین
دبیر کل سازمان ملل:  یکسری فرم‌هایی دست خبرنگاران داده است با این مضمون:  دبیرکل سازمان ملل دیروز از... ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری شد. بعد خبرنگاران می‌توانند به سلیقه و تشخیص خود، جای خالی را پر کنند!
افغانستان:  در اقدامی مشترک با پاکستان ضمن توافق با طالبان، از تعداد انفجارها در این کشور کم می‌کند که خودش به تنهایی دو ‌درصد گرمای زمین را شامل می‌شود!
تایلند: با تعطیل کردن مراکز تفریحی و مناظر طبیعی خود، از میزان حرارت سواحل پاتایا خواهد کاست!
    
هواپیمایی مالزی هم که گوی سقوط هواپیما را از ما ربوده! ما همین یک گوی را داشتیم! لازم است نیروی انتظامی بعد از این‌که از دیدن زدن انتظامی کافه‌ها فارغ شد، از طریق اینترپل نسبت به برگرداندن گوی سقوط اقدام کند. سازمان هواپیمایی کشور هم هر چه سریعتر به شرکت‌های هواپیمایی بخشنامه کند که ترتیب چند تا سقوط را بدهند که مبادا مرز پر گوهر ما در آمار سقوط هواپیما از مالزی عقب بیفتد!
    
پدرام ابراهیمی نویسنده این ستون، آشپزخانه‌اش آتش گرفته است، آتشی جانسوز، آتشی جانسوز! از هر طرف می‌سوزد این آتش، در را ببند سوز نیاید! حالا شانس آورده که آشپزخانه‌اش اوپن نبوده که آتش به همه جا کشیده شود! نتیجه‌گیری اخلاقی:  اوپن نبودن خوب است!

 


تعداد بازدید :  310