شماره ۱۸۶۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
کاشت بذر امید در دل‌ها با سورپرایز وزیر

وحید میرزایی طنزنویس

 اساسا در کشور ما هر کلمه یا عبارتی الزاما مفهوم واحدی را منتقل نمی‌کند؛ به‌عنوان مثال کلمه تورم با اینکه یک تعریف واحد در تمام دنیا دارد اما در کشور ما از هر زاویه‌ای که نگاه کنی معانی متفاوتی را در برمی‌گیرد. از دید اکثر مردم در کشور تورم شدیدی وجود دارد، از دید تعداد کمی از مردم این تورم اگر چه وجود دارد اما زیاد هم نیست و کمش خوب است اتفاقا. از دید مسئولان اما اساسا تورمی وجود ندارد؛ چه برسد به کم و زیادش. از این دست کلمات و عبارات بسیار زیاد است اما در آخرین و عجیب‌ترین مورد کلمه «سورپرایز» به ‌طور کلی مفهوم خود را از دست داد و بدبخت ماهیتی برایش نماند. وزیر جوان ارتباطات پس از یک هفته وعده «سورپرایز» به مردم با آن لبخند همیشگی، پهپادِ نامه‌بر را رونمایی کرد تا مردم دیگر خیال‌شان از بابت رسیدن به موقع بسته‌های پستی راحت باشد. پس از این سورپرایز جنجالی، خبرنگاران شهروند از اقصی نقاط ایران گزارش‌هایی برای ما ارسال کردند که توجه شما را به تعدادی از این گزارش‌ها جلب می‌کنم:  

 از همان ساعات ابتدایی این خبر سورپرایزکننده بخشی از مردم با خوشحالی تمام در حالی ‌که مشغول خوردن نان خالی و بعضا سوپ پای مرغ بودند، از مسئولان تشکر کردند. از شرق و غرب کشور خبر رسید مردم برای شادی به خیابان‌ها ریختند و با آب خالی از بقیه پذیرایی کردند.

 مردم که از گرانی بنزین که البته هرگز باعث افزایش قیمت سایر اقلام نشده بود، شکایت داشتند و به محض شنیدن سورپرایز وزیر ارتباطات، آرامشی عجیب در دل‌های‌شان حکمفرما شد. آنان در کوچه و خیابان به تمجید از مسئولان پرداخته و بهجت ذاتی مسئولان را کلید این همه موفقیت و پیشرفت
 ارزیابی کردند.

 جوانی از دهک‌های پایین در شرق تهران به مناسبت این اقدام میمون وزیر ارتباطات و به صورت نمادین ازدواج کرد. این جوان در مصاحبه‌ای با خبرنگاران هدف از این حرکت نمادین را ترویج ازدواج دانست و گفت «پس از اینکه فهمیدم می‌توان از این پس برای ارسال مرسولات پستی از پهپاد استفاده کرد و دیگر نباید نگران رسیدن بسته پستی بود، تمام مشکلاتی که بر سر ازدواج داشتم رفع شد. گفتنی است این جوان بلافاصله پس از این مصاحبه عقد کرده و همراه با عروس به ستاد انتخابات کشور رفت تا رأی خودشان را به صندوق‌ها بیندازند؛ اما کارمندان وزارت کشور به وی گوشزد کردند که کمی زود آمده است.


تعداد بازدید :  128