شماره ۱۸۶۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بین

سازش در پرونده قتل عمد با تلاش ریش‌سفیدان
شهروند| پرونده قتل عمد در روستای «سهیلی» خرم‌آباد با تلاش ریش‌سفیدان، دادستان و شورای حل اختلاف لرستان به صلح و سازش منجر شد.
‌سال ۹۶، در روستای «سهیلی» از توابع شهرستان خرم‌آباد نزاعی بین دو نفر، بر اثر اختلاف مالی درمی‌گیرد. طی این درگیری پسر جوانی را عمویش به قتل می‌رساند. در این راستا متهم دستگیر و به قصاص نفس محکوم می‌شود. از آنجایی که با توجه به جو عشیره‌ای منطقه در صورت اعدام قاتل، امکان درگیری‌ها و برهم‌خوردن آرامش منطقه شدت می‌گیرد، دادستان و هیأت سازش شورای حل اختلاف شهرستان خرم‌آباد، همراه با ریش‌سفیدان و متنفذین محلی تلاش خود را برای برقراری صلح و سازش آغاز کردند. آنان با خانواده مقتول وارد گفت‌وگو شدند. مراسم صلح و سازش در مسجد روستای «سهیلی» با حضور اعضای هیأت سازش، بزرگان، ریش‌سفیدان محلی و مردم منطقه برگزار شد و در این مراسم خانواده مقتول رضایت بی‌قیدوشرط خود را بدون دریافت دیه اعلام کردند.

۴۸۰ مسموم و ۹ کشته قربانی co در پایتخت
۹ نفر بر اثر مسمومیت با  مونواکسیدکربن از ابتدای مهر ماه تا بیست‌ودوم‌آذر در پایتخت جان خود را از دست داده‌اند. دکتر پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران دراین‌باره گفت: «طبق آمارهای ارایه‌شده از ابتدای مهرماه‌ سال‌جاری تا بیست‌ودوم آذرماه، ۴۸۹نفر با داشتن نشانه‌های مسمومیت با گاز CO  با اورژانس تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۲۲۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۵۸ نفر در محل درمان شدند. از کل افرادی که تماس گرفتند ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.» رئیس مرکز اورژانس تهران با تأکید بر این موضوع که علایم مسمومیت شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزاست، ادامه داد: «این علایم با سردرد و سرگیجه شروع می‌شود و پس از مدتی به بی‌حالی و در نتیجه کما، تشنج و مرگ منجر می‌شود. بروز این علایم بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می‌برد و افراد باید طی همین مدت به پزشک مراجعه کنند.» صابریان در پایان گفت: «در صورت مواجه‌شدن با افرادی که دچار گازگرفتگی شدند، باید به سرعت آنها را از محیط خارج کنید و پس از خارج‌کردن آنها از محیط آلوده به سرعت با اورژانس 115 تماس بگیرید. علاوه بر چک‌کردن علایم حیاتی فردی که دچار گازگرفتگی شده، از باز بودن راه‌های هوایی و تنفسی او اطمینان حاصل کنید.»

نجات در کوهستان الاهک ایذه
شهروند| امدادگران هلال احمر خوزستان مرد چهل‌وهفت‌ساله‌ای را از ارتفاعات کوهستان الاهک ایذه نجات ‏دادند. بامداد بیست‌وسوم‌آذرماه خبر مفقود شدن مردی اطلاع‌ داده شد و در پی آن، عملیات جست‌وجو و نجات را تیم عملیات جست‌وجوی جمعیت هلال احمر شهرستان ایذه با سه تیم عملیاتی آغاز کرد. در نهایت مرد چهل‌وهفت‌ساله ساعت ۱۱ صبح پیدا شد‎. معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خوزستان ‏با اعلام این خبر  گفت: «از علت رفتن این مرد به کوهستان اطلاعی نداریم، اما اکنون فردِ نجات‌یافته در ‏سلامت کامل است.»

یک مدرسه در زاهدان آتش گرفت
آتش‌سوزی مدرسه پسرانه‌ای در زاهدان با تلاش نیروهای امدادی مهار شد‎. صبح شنبه کنتور برق 3 ‏فاز مدرسه پسرانه سماء زاهدان، دچار حریق شد که با حضور نیروهای آتش‌نشان، این حریق مهار ‏شد‎. ماموران آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی کامل، محل را ترک کردند و  این حادثه خسارتی ‏نداشت‎. کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان  در حال بررسی علت این حادثه‌اند.


تعداد بازدید :  242