شماره ۱۸۶۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
دستگیری سارق و همدستش قبل از سفر به خارج

شهروند| سارق قدیمی که قصد داشت با فروش خودروی سرقتی و لوازم داخل آن به کشور دیگری سفر کند، به همراه همدستش در خیابان جمهوری دستگیر شد.
با افزایش تعداد شکایت مردمی مبنی بر سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو، تیمی از مأموران کلانتری شهید نامجو برای دستگیری عامل یا عاملان این دزدی‌ها وارد عمل شدند. مأموران با حضور در محل‌های سرقت و تحقیقات میدانی خیلی زود تصویر یکی از دزدان سابقه‌دار را که از قبل توسط مأموران این کلانتری دستگیر شده بود، به دست آوردند.
در گام بعدی تحقیقات پلیسی، شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت و رفت‌وآمد سارق حرفه‌ای تحت کنترل درآمد.
تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه مأموران کلانتری موفق شدند او و همدستش را در خیابان جمهوری زمانی که با هم قرار ملاقات داشتند، دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به کلانتری منتقل کنند.
همدست این سارق قدیمی که اهل یکی از شهر‌های شمالی کشور است، ادعا کرد از طریق برادر همسرش با این سارق آشنا شده و با او دست به دزدی زده است.
متهم پس از دستگیری ادعا کرد که دختر و مادرش در یکی از کشور‌های همجوار ایران زندگی می‌کنند و قصد داشته با فروش خودرو‌های سرقتی و لوازم داخل آن پول خوبی به دست بیاورد و برای ادامه زندگی به کشور همجوار سفر و در کنار مادر و فرزندش زندگی کند. مأموران در بازجویی از متهمان پی بردند که متهمان سه‌ خودروی سرقتی را در یکی از خیابان‌های منتهی به میدان جمهوری پنهان کرده‌اند و قصد داشتند پس از شناسایی مالخری مناسب خودرو‌ها را به او بفروشند. در بازرسی از مخفیگاه سارقان علاوه بر خودرو‌های سرقتی تعدادی لوازم خودرو نیز کشف شد. با  تکمیل تحقیقات پلیسی، متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفته‌اند. رئیس کلانتری ۱۰۶ نامجو با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «چنانچه قصد دارند خودروی خود را خارج از پارکینگ پارک کنند، حتما خودرو را به تجهیزات ایمنی مانند قفل فرمان و پدال و دزدگیر مجهز کنند تا بازدارندگی لازم را در برابر سارقان داشته باشد.»


تعداد بازدید :  169