شماره ۱۸۶۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
اختلافات ادامه‌دار رئیس فوتبال و نمایندگان
تاج قرارداد ویلموتس را به مجلس نمی‌دهد؟

شهروند| هر چند مهدی تاج با حضور در برنامه ورزش و مردم، در واکنش به انتقادات نمایندگان مجلس درباره ابهامات مربوط به فسخ قرارداد مارک ویلموتس گفته بود: «نمایندگان اگر سوالی دارند، همین‌جا به توضیحات من گوش کنند؛ چون دیگر حرفی نمی‌ماند که بخواهم در مجلس به آنها بزنم.» اما او درنهایت مجبور به حضور در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان شد.
این صحبت‌های تاج که در دو ‌سال گذشته اختلافات اساسی با نمایندگان مجلس داشته است،‌ عملا فضایی را به وجود آورد که نمایندگان موضعگیری منفی درباره او داشته باشند و حتی طرح استیضاح وزیر ورزش را کلید بزنند.  در جلسه‌ای که تاج به همراه وزیر ورزش با اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار کرد، نمایندگان انتقادات جدی را به مدیریت فوتبال ایران مطرح کردند. ابهامات مربوط به رقم واقعی قرارداد ویلموتس،‌ شایعات نگران‌کننده درباره رقم زیاد فسخ قرارداد و شرایط بحرانی و تدارکات نامناسب تیم‌ملی ازجمله مواردی است که نمایندگان درباره آن خواستار ارایه توضیحات از سوی مهدی تاج شده بودند. آنها همچنین رویکرد رئیس فدراسیون فوتبال درباره مجلس و اظهاراتی که علیه نمایندگان مجلس داشته است را هم زیر سوال بردند.
با این حال روز گذشته برخی از نمایندگان درباره نتیجه جلسه‌ای که با سلطانی‌فر و تاج داشتند با رسانه‌ها گفت‌وگو کردند. طیبه سیاوشی در این‌باره گفته است: «مهمترین بحث درباره قرارداد با مربیان خارجی بود. ما رسما درخواست کردیم قرارداد آندره استراماچونی، مارک ویلموتس و کارلوس کی‌روش را برای مجلس بفرستند. آقای تاج با اینکه هیچ رسانه‌ای برای شفاف‌سازی بهتر در جلسه حضور نداشت، درباره همه زوایایی که مورد سوال قرار گرفته بود، پاسخگو نبود.»  البته روز گذشته فدراسیون در اطلاعیه‌ای ضمن انتقاد از شایعه‌سازان تأکید داشت که اصل قرارداد ویلموتس برای ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس، دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و حراست وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است. منتها جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با تکذیب این اتفاق رسما اعلام کرد: «ما خواسته‌ایم قرارداد را برایمان ارسال کنند اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده است.»
با بررسی اتفاقات و اظهارات نمایندگان به خوبی مشخص می‌شود که تاج نتوانسته است کمیسیون فرهنگی مجلس را درباره شرایط بحرانی تیم‌ملی و فسخ قرارداد با ویلموتس قانع کند. دیروز هم مصاحبه همسر ویلموتس که وکیل این مربی است و گفته بود به دنبال غرامت 7 تا 8‌میلیون دلاری  باعث شد شایعات درباره رقم فسخ قرارداد افزایش پیدا کند.


تعداد بازدید :  184