شماره ۱۸۶۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
گزیده اخبار

8/7‌میلیون کارتخوان‌ فعال
ایرنا| شمار کارتخوان‌های فعال و دارای تراکنش در آبان‌ماه با رشد بیش از یک‌درصدی نسبت به مهرماه به هفت‌میلیون و ۸۳۰‌هزار دستگاه رسید.
در ماه‌های اخیر، ساماندهی کارتخوان‌ها توسط نهادهای ذی‌ربط آغاز شده و برخی مشاغل مانند پزشکان و وکلا نیز ملزم به نصب کارتخوان شده‌اند. با وجود افزایش شمار کارتخوان‌های نصب‌شده، بررسی‌ها نشان می‌دهد که سهم آنها از بازار ابزارهای پرداخت در مقایسه با ابزارهای اینترنتی و تلفن‌همراه، روندی کاهشی دارد.
 تازه‌ترین آمار شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در آبان‌ماه، تعداد ابزارهای فعال سیستمی نسبت به مهر امسال رشد داشته است. بر این اساس، تعداد ابزارهای پذیرش اینترنتی در آبان‌ماه نسبت به مهرماه ۲.۲‌درصد و ابزارهای تلفن‌همراه ۱.۴‌درصد رشد کرده است.

صادرات پای مرغ‌های ایرانی به چین

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی| علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور از آغاز صادرات پای مرغ به چین خبر داد و گفت: «ایران در زمینه صادرات محصولاتی مانند میگو به چین تجربه خوبی دارد و با توجه به اینکه چینی‌ها به تساهل و تسامح فعالیت‌های بازرگانی اعتقاد ویژه دارند، من فکر می‌کنم محصول پای مرغ با توجه به کمیت و کیفیت بالا و مصرف‌پایین داخلی، می‌تواند به وفور این کشور صادر شود و ارزش افزوده خوبی را عاید تولیدکنندگان داخلی کشورمان کند.»

کاهش ۲۵‌درصدی منابع آبی
ایلنا| کاهش ۲۳‌درصدی بارندگی‌های امسال نسبت به بارش‌های بی‌سابقه ‌سال گذشته موجب شده است تا میزان ورودی آب به سدهای کشور نیز تحت‌تأثیر قرار گرفته و کاهش ۲۵‌درصدی را نسبت به پارسال تجربه کنند.
براساس گزارش وزارت نیرو، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای ‌سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تاکنون به 66 میلی‌متر رسیده که این رقم در مقایسه با ‌سال آبی گذشته کاهش 23‌درصدی داشته است.
حجم آب ورودی به مخزن سدهای کشور از ابتدای‌ سال آبی جاری تا نیمه آذرماه امسال به 5.81‌میلیارد مترمکعب رسیده که این رقم ‌سال گذشته در همین بازه زمانی حدود 7.72‌میلیارد مترمکعب بوده است. ظرفیت کل مخازن سدهای ایران 50.5‌میلیارد مترمکعب است که درحال حاضر 51‌درصد از حجم سدهای کشور پر است.

 


تعداد بازدید :  187