شماره ۱۸۵۹ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
ذره بین

 نجات کودک سه ساله در  شهربازی پس از قطعی برق
شهروند | کودک سه ساله‌ای که در کابین وسیله بازی شهربازی قیامدشت گرفتار شده بود، از سوی آتش نشانان نجات ‏یافت. ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه روز سه‌شنبه پدر یک کودک سه‌ساله طی تماس با سامانه ۱۲۵آتش‌نشانی و خدمات ‏ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد که کودکش، در کابین وسیله بازی در شهربازی گرفتار شده است. بر همین ‏اساس، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، ایستگاه ۶۶ را به همراه تجهیزات کامل ازجمله بالابر هیدرولیکی و ‏تشک نجات به محل شهربازی قیامدشت در جاده خاوران اعزام کرد.‏ آتش‌نشانان در محل مشاهده کردند که این دختر بچه سه‌ساله که باران نام دارد و پدرش نیز در همین ‏شهربازی مشغول به کار است، سوار بر یکی از کابین‌های وسیله بازی شد، اما پس از مدتی با قطع ‏ناگهانی برق در ارتفاع هشت متری از سطح زمین معلق می‌ماند.‏با توجه به شرایط موجود و معلق بودن «باران» سه‌ساله در فاصله هشت متری از سطح زمین نیروهای ‏عملیات آتش نشانی ایمن‌سازی‌های لازم را با باز کردن تشک نجات و راه‌اندازی بالابر انجام دادند تا عوامل اداره برق به ‏محل اعزام شوند. مدتی بعد نیز با رسیدن یکی از عوامل فنی شهربازی و از رده خارج کردن چرخ و فلک و ‏کنترل به صورت مکانیکی، آتش‌نشانان کابین این دستگاه را جابه‌جا کردند و با کم کردن ارتفاع آن، کودک را ‏که بسیار ترسیده بود نجات دادند.‏مالک جنگجو، فرمانده آتش‌نشانان اعزام شده به محل با تأیید این خبر گفت:  «نیروهای عملیات آتش‌نشانی، ‏کودک را بدون هیچ آسیبی نجات دادند و به آغوش پدر بازگرداندند و با ارایه تذکرات ایمنی به ماموریت خود ‏پایان دادند.»‏

کشف اشیای تاریخی با قدمت بیش از‌ هزار ‌سال
شهروند|  مأموران هنگ مرزی در بازرسی از خانه‌ای در روستای آق‌تقه شهرستان مراوه‌تپه یک عدد کوزه و دو کاسه سفالی با قدمت بیش از‌ هزار ‌سال کشف کردند.
بر اساس گزارش‌های مردمی، مبنی بر حمل و نگهداری مشروبات الکلی در خانه‌ای  در روستای آق‌تقه، مأموران هنگ مرزی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.مأموران در بازرسی از این  خانه علاوه بر کشف چهار لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز، یک عدد کوزه و دو کاسه سفالی عتیقه به همراه ۴۵ قطعه سنگ زینتی و یک عدد تسبیح گران‌قیمت را کشف کردند. کارشناسان میراث فرهنگی مراوه تپه قدمت سه شی عتیقه کشف‌شده را بیش از ‌هزار‌ سال اعلام کردند.بر اساس اطلاعات افراد محلی، یک نفر در این روستا در خانه  خود اموال سرقتی نگهداری می‌کرد که مأموران بعد از دستگیری متهم و با بازرسی از خانه او موفق به کشف یک دستگاه ترانس برق، یک تخته قالیچه ترکمن، ۶ طاقه پارچه و ‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گندم  سرقتی  شدند. متهم دستگیرشده که سابقه کیفری هم دارد با قبول جرم خود اعتراف کرد این اموال را از انبار یکی از ساکنان روستای کرند به سرقت برده است.

غرق‌شدن کودک در استخر بیمارستان
ایرنا|  پسربچه‌ای که به همراه مادر بیمار خود به بیمارستان جاجرم مراجعه کرده بود، بر اثر سقوط در استخر محوطه بیمارستان جان باخت. دادستان عمومی و انقلاب جاجرم خراسان‌شمالی، در رسیدگی به پرونده غرق شدن پسر ۹ ساله در استخر بیمارستان این شهرستان، علیه مسئولان بیمارستان اعلام جرم کرد.
محمدرضا کردفیروزجایی با اشاره به کم‌کاری مسئولان بیمارستان جاجرم در بخش حفاظتی استخر گفت: «اکنون دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان‌شمالی، شبکه بهداشت شهرستان جاجرم و البته در درجه نخست، رئیس بیمارستان جوادالائمه (ع) در مظان اتهام هستند. مسئولیت حفاظت از اماکن، به کار بردن تدابیر برای پیشگیری از بروز حادثه و آسیب به مردم و مراجعان به اماکن، برعهده مدیران مجموعه است، بنابراین باید پاسخگو باشند.»دادستان عمومی و انقلاب جاجرم گفت: «فنس این استخر، از چند نقطه باز و قابل نفوذ بوده و گویا اصلا فنسی وجود نداشته است. پرونده در مرحله انجام کارهای مقدماتی است و هنوز مسئولی احضار نشده و درنهایت باید دادگاه درباره کم‌کاری و سهل‌انگاری نظر بدهد.» شانزدهم آذرماه امسال، پسربچه‌ای که به همراه مادر بیمار خود به بیمارستان جاجرم مراجعه کرده بود، بر اثر سقوط در استخر محوطه بیمارستان جان باخت. استخر بیمارستان برای آبیاری فضای سبز ایجاد شده و عمق آب آن ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌متر عنوان شده است.


تعداد بازدید :  349