شماره ۱۸۵۹ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
پایان اخاذی‌های سرگرد قلابی ‏

شهروند|  پلیس پایتخت، مردی را که در پوشش سرگرد پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از یک‌میلیارد ریال از شهروندان ‏اخاذی کرده بود، دستگیر کرد‎. این مرد حتی با وجود داشتن همسر و فرزند، تحت ‏عنوان سرگرد با زن جوانی ازدواج و از تمام فامیل‌ها و بستگانش کلاهبرداری کرد. ‏
روز بیست‌وچهارم شهریورماه امسال، ماموران دژبان ناجا در یکی از خیابان‌های جنوب تهران متوجه فردی شدند که لباس ‏کارکنان پلیس راهور را با درجه سرگردی پوشیده است و رفتار این فرد را تحت نظر قرار دادند. آنان ‏متوجه شدند که این فرد درحال جریمه کردن خودروی شهروندان است، اما جریمه را نقدی دریافت می‌کند. ‏ به این فرد نزدیک شدند و مدارک شناسایی‌اش را درخواست کردند‎.
با نزدیک شدن ماموران به این فرد، مشاهده  کردند که لباس او با لباس فرم کارکنان پلیس راهور تفاوت دارد و پیراهن مردانه سفید است. پس از تقاضای مدارک نیز این فرد اعلام کرد که مدارکش را به ‏همراه ندارد که در این راستا او  را دستگیر کردند. اما در حین انتقال به کلانتری فرار کرد. با این حال خودروی ‏این فرد توقیف و به  کلانتری 179 خلیج تحویل داده شد و پس از تشکیل پرونده برای شناسایی به پلیس آگاهی ‏ارجاع شد‎.
در ادامه در بازرسی از خودروی متهم تعداد زیادی گواهینامه افراد مختلف کشف و با دعوت از آنان مشخص ‏شد که این رانندگان پول‌های مختلفی را به متهم پرداخت کرده‌اند تا کار آنها را در راهور انجام دهد. ‏کارآگاهان هویت این فرد به نام  «سعید» را شناسایی کردند و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم ‏پیش از این نیز به علت جرم‌های سرقت مسلحانه، غصب عناوین و کلاهبرداری دستگیر شده است‎.
با هماهنگی‌های قضائی تیمی از کارآگاهان اداره پنجم به مخفیگاه او اعزام شدند و او را دستگیر کردند. ‏متهم در همان بدو ورود به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد که در تهران و قم با پوشش ‏افسر راهور تردد می‌کرده و خود را رئیس ستاد ترخیص، کارشناس ایران خودرو از راهور یا سرگرد شاغل در ‏پلیس راهور معرفی می‌کرده و به بهانه‌هایی ازجمله فروش خودروی سهمیه‌ای، استخدام در ستاد ترخیص، ‏کم کردن جریمه و اخذ گواهینامه و جواز ساخت خانه و غیره از مردم مبالغ زیادی پول می‌گرفته است. متهم در ادامه اظهاراتش نیز گفت:«با وجود داشتن همسر و سه فرزند، چند ماه پیش تحت عنوان سرگرد ‏راهور با زن جوانی ازدواج کردم و او و خانواده‌اش را فریب دادم. از باجناق، خواهر همسر و همسایه‌ها و هر ‏فردی که احساس ‌می‌کردم می‌شود با کلاهبرداری مبالغی پول گرفت، پول دریافت کردم‎.‎‏»‏
در پایان مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی با تأیید این خبر اعلام کرد که تاکنون 10 نفر از شاکیان به پلیس ‏آگاهی دعوت شده و در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده‌اند. همچنین متهم از مالباختگان بالغ بر یک ‏میلیارد و 500‌میلیون ریال اخاذی کرده است و با دستور بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه 34 روانه زندان ‏شده است‎.

 


تعداد بازدید :  298