شماره ۱۸۵۹ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
انتخاب جدید در صلیب سرخ
شروع کار دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

در هفته‌ای که گذشت صلیب‌سرخ تغییر جدی دیگری هم داشت، جاگان چاپاگان از نپال به‌عنوان دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر انتخاب شد. جاگان چاپاگان که با بیش از ۲۵‌سال سابقه، فردی باتجربه در فعالیت‌های بشردوستانه صلیب‌سرخ و هلال‌احمر است، در نشست هیأت حاکمه فدراسیون بین‌المللی به‌عنوان دبیرکل انتخاب شد. او تا به حال به‌عنوان مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، رئیس بخش کارکنان و معاون دبیرکل در برنامه‌ها و مأموریت‌ها، ایفای نقش کرده بود و در تمام تلاش‌های امدادی و توسعه‌ای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در سراسر جهان نقش داشته است.
فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر زمان اعلام انتخاب جاگان چاپاگان گفت: «بسیار خرسندیم از اینکه آقای جاگان را به‌عنوان دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی اعلام کنیم. او دانش و شناخت خوبی از صلیب‌سرخ و هلال‌احمر دارد. او کار خود در نهضت را به‌عنوان داوطلب آغاز کرده است و اطمینان دارم از تجربه‌اش در این زمینه استفاده خواهد کرد. جاگان از بینش قوی در زمینه وظایف فدراسیون بین‌المللی در نهضت و فعالیت‌های گسترده بشردوستانه برخوردار است.  او سمت خود را از اول فوریه ۲۰۲۰ (۱۲/۱۱/۹۸) به عهده خواهد گرفت و جایگزین آقای الحاج سی خواهد شد. هیأت حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر مراتب تشکر و قدردانی خود را به آقای الحاج سی به‌عنوان دبیرکل سابق فدراسیون بین‌المللی برای رهبری و هدایت فدراسیون بین‌المللی از ‌سال ۲۰۱۴ ابلاغ کرده است. فرصت را غنیمت شمرده و از تعهد بالا و خدمات بشردوستانه الحاج سی به میلیون‌ها نفر تشکر و قدردانی می‌کنم. او همیشه عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر خواهد بود.»
فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به‌عنوان بزرگترین شبکه بشردوستانه شامل ۱۹۲ جمعیت ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر، ۱۳٫۷‌میلیون داوطلب و ۱۶۰‌هزار شعبه داخلی است که در جوامع محلی برای نجات جان افراد و حفظ شأن و کرامت بشر در سراسر جهان فعالیت می‌کند. جاگان چاپاگان، دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر اهل نپال، دارای مدرک مهندسی و گواهینامه رهبری و مدیریت است.
 او به زبان‌های انگلیسی، هندو، روسی و اردو تسلط دارد. چاپاگان فعالیت خود را به‌عنوان داوطلب جوان در صلیب‌سرخ نپال آغاز کرد و ۲۵‌سال سابقه حضور در این نهضت بین‌المللی را دارد، او همچنین همکاری‌های متعددی با فدراسیون بین‌المللی در اروپا و آسیا داشته است. معاون برنامه و عملیات فدراسیون، مدیر منطقه آسیا پاسیفیک، معاون مدیر منطقه، مدیر عملیات منطقه آسیا پاسیفیک در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱، مدیر نمایندگی منطقه‌ آسیای مرکزی در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ و کارشناس ارشد منطقه‌ای ژنو در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ و خدمت در نمایندگی‌های فدراسیون در کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، تایلند و مونته نگرو‌ ازجمله سوابق کاری دبیرکل جدید فدراسیون بین‌المللی است.


تعداد بازدید :  307