شماره ۱۸۵۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بین

نجات از سقوط
شهروند| یک کودک که درحال سقوط از تراس طبقه پنجم یک آپارتمان در قم بود، با تلاش آتش‌نشانان از مرگ نجات یافت.
ساعت ۱۱صبح سه‌شنبه در پی اعلام خبر کودکی درحال سقوط از تراس طبقه پنجم یک آپارتمان در منطقه بلوار پانزده خرداد قم، بلافاصله نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد والدین این کودک بیرون از خانه رفته بودند و این کودک پنج‌ساله تنها در خانه خواب بوده است. وقتی از خواب بیدار می‌شود، وارد تراس خانه شده و از حفاظ نرده تراس به طرف خیابان می‌ایستد. با اعلام این حادثه بلافاصله نیرو‌های عملیاتی آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و با پهن‌کردن تشک نجات اقدامات ایمنی را فراهم کرده و به وسیله نردبان نجات کودک خردسال بدون کوچک‌ترین آسیبی و با ایمن‌ترین شیوه از طبقه پنجم به پایین پرت شد.

بازداشت جوان خشن آبادانی
شهروند| پسرجوان آبادانی نزدیک بود کودک همسایه را با موتورسیکلت زیر بگیرد و در همان لحظه با پدر کودک درگیر شد و مرد همسایه را به‌شدت کتک زد. در پی اعلام وقوع یک  درگیری ساعت 10صبح چهارشنبه گذشته در منطقه سیکلین آبادان بلافاصله مأموران کلانتری16 امیرکبیر به محل اعزام شدند. مردی میانسال ضمن مراجعه به مأموران اعلام کرد که پسرجوان همسایه سوار بر موتورسیکلت با سرعتی بسیار بالا درحال عبور بود که ناگهان کنترلش را از دست داد و نزدیک بود با فرزندم که درحال بازی‌کردن در  کوچه بود، تصادف کند.  من از پسرهمسایه خواستم تا داخل کوچه آرام‌تر تردد کند که او بلافاصله به من حمله‌ور شد و به نظر می‌رسید که حالت عادی نداشت. مرد آبادانی ادامه داد: «پسرجوان ناگهان با مشت به صورتم کوبید که همسایه‌ها ما را جدا کردند و با پلیس تماس گرفتم. جلوی در خانه منتظر پلیس بودم که باز پسرهمسایه با یک میله به من حمله‌ور شد. به داخل خانه فرار کردم و پسرجوان به حیاط خانه‌مان وارد شد و تمام شیشه‌های خانه را با میله شکست.» این جوان خشن با حضور در کلانتری و تشکیل پرونده در اختیار مسئولان قضائی قرار گرفت.

بازداشت ضارب وکیل محیط‌زیست
شهروند|  ضارب محمد داسمه، وکیل مدافع محیط‌زیست در  شهرستان بهبهان استان خوزستان دستگیر شد. در پی اقدام  ضرب و جرح  محمد داسمه وکیل دادگستری در بهبهان‌، مأموران پلیس اطلاعات این فرماندهی، با بررسی دقیق مستندات وقوع جرم و با انجام تحقیقات لازم، هویت عامل آن شرارت را شناسایی کرده و تلاش همه‌جانبه جهت دستگیری آن شرور متواری‌شده را آغاز کردند. با رصد شبانه‌روزی محل‌های احتمالی اختفای متهم، سحرگاه سه‌شنبه، این متهم شرور پس از هماهنگی با مقام قضائی، در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد. متهم دستگیرشده دارای سوابق شرارت، چاقوکشی، درگیری و دیگر جرایم خشن است. متهم در بازجویی‌ها انگیزه خود را اختلاف شخصی با شاکی اعلام کرد.
متهم به مرجع قضائی معرفی و از آن ‌طریق روانه زندان شد. محمد داسمه یکی از وکلای دادگستری است که بیشتر شهرتش را به واسطه فعالیت در حوزه پرونده‌های مرتبط با محیط‌زیست به دست آورده است. او در پرونده‌های زیادی نظیر ویلاسازی و اجرای طرح گردشگری غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده خائیز، پروژه گردشگری آشوراده و زمین‌خواری‌های تنگ تکاب به‌عنوان وکیل از حقوق عامه مردم دفاع کرده است.


تعداد بازدید :  294