شماره ۱۸۵۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ آذر
صفحه را ببند
گوش تیز راز سارقان را فاش کرد

شهروند| پسر زرنگ اصفهانی دست دو برادر سارق را رو کرد؛ برادرانی که پس از خالی‌کردن خانه‌های غرب پایتخت به اصفهان رفتند و در آنجا به تبهکاری‌های خود ادامه دادند. پسر جوان نیز با مشکوک‌شدن به دو همسایه جدیدش، فالگوش ایستاد و همین مسأله باعث شد تا آنان لو بروند. پس از دستگیری دو سارق در اصفهان مشخص شد که آنان دزدان خانه‌های غرب پایتخت هستند. بنابراین دو متهم دستگیرشده برای تحقیقات بیشتر به دادسرای ویژه سرقت تهران منتقل شده و در مقابل بازپرس جزئیات سرقت‌های میلیونی‌شان را فاش کردند.
اوایل اسفند سال گذشته بود که پرونده سرقت از خانه‌ها پیش روی پلیس غرب پایتخت قرار گرفت. در این سرقت‌ها دزدان با شکستن قفل در یا از طریق بالکن وارد خانه‌ها می‌شدند و پول و طلا سرقت می‌کردند. سارقان کارشان را کاملا حرفه‌ای انجام می‌دادند و در هیچ‌کدام از سرقت‌ها هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذاشتند. سارقان در یکی از سرقت‌هایشان 750‌میلیون تومان پول و طلا و جواهرات دزدیده بودند. در حالی ‌که تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه داشت، تیم تجسس به مورد مشابهی در تمام سرقت‌ها پی برد؛ مالباختگانی که برای شکایت به پلیس مراجعه کردند، همگی درباره شب سرقت اعلام کردند که پیش از ورود به خانه و سر کوچه‌شان با ایست بازرسی مواجه شده بودند. مالباختگان پس از مشاهده ایست بازرسی خودروی خود را متوقف کرده و دو مأمور با لباس شخصی آنان را بازرسی می‌کردند و بعد از آن به خانه رفته و با صحنه سرقت مواجه می‌شدند. بنابراین مأموران به این نتیجه رسیدند که ایست بازرسی نمایشی بوده و احتمالا دزدان نقش مأمور را بازي مي‌كردند تا همدست‌شان به راحتي سرقت‌هايش را انجام دهد.
تجسس‌ها در خصوص دستگیری متهمان ادامه داشت اما حرفه‌ای‌بودن آنان باعث شده بود که روند تحقیقات به کندی پیش برود تا اینکه درنهایت پسر اصفهانی دست این گروه سازمان‌یافته را رو کرد. پسر اصفهانی چند وقتی می‌شد به دو برادر مرموز که به‌تازگی همسایه آنان شده بودند، مشکوک شده بود؛ برای همین تصمیم گرفت این دو برادر را زیر نظر بگیرد. او یک شب در حیاط فالگوش ایستاد. وقتی دو برادر از بیرون به خانه برمی‌گشتند از سرقت جدیدشان در همان محله حرف می‌زدند. همین باعث شد که پسر جوان دو برادر را به پلیس لو بدهد و آنان نیز از سوی مأموران اصفهان دستگیر شدند. وقتی این دو سارق تحت بازجویی قرار گرفتند، به سرقت خانه‌ها اعتراف کردند. اما این پایان ماجرا نبود. تحقیقات بیشتر نشان داد که دو برادر سارق خانه‌های غرب پایتخت نیز بوده‌اند که بعد از سرقت‌های سریالی از خانه‌های آنجا به اصفهان آمده و دوباره سرقت‌هایشان را شروع کرده بودند. بنابراین بخشي از پرونده كه مربوط به سرقت خانه‌هاي تهران می‌شد، به دادسراي ويژه سرقت پايتخت فرستاده شد. دو برادر دستگيرشده صبح ديروز پيش روي قاضي ميثم حسين‌پور، داديار دادسراي ويژه سرقت، قرار گرفتند و جزئیات سرقت‌های‌شان را روایت کردند: «از چند وقت پیش سرقت در غرب تهران را شروع کردیم. با پول دزدي يك خانه ويلايي در كرج و يك خودروي ماكسيما خريدیم. وقتي پول‌مان تمام شد، براي انجام سرقت‌هاي جديد راهي اصفهان شدیم. اما فكرش را نمي كردیم كه لو برویم.»
برادر بزرگ‌تر که چهل‌ویک ساله است، در توضیح بیشتر ماجرا گفت: «در زندان بودم که نقشه دستبرد به خانه‌ها را كشيدم؛ به اتهام سرقت دستگير شده بودم. در زندان با هم‌سلولي‌ام نقشه سرقت را كشيديم. وقتی آزاد شدم، برادرم را هم وارد اين بازي كردم. او سارق نبود اما من از او خواستم در سرقت‌ها همراه من و هم‌بندی‌ام باشد. او هم قبول کرد؛ اول خانه‌ها را شناسایی می‌کردیم، بعد من و برادرم سر کوچه می‌ایستادیم و نقش مأمور را بازی می‌کردیم. هر خودرویی را که می‌خواست وارد کوچه شود،  متوقف می‌کردیم. مالباخته را نمی‌شناختیم ولی احتمال مي‌داديم يكي از آنها باشد. برای همین کمی خودرو را معطل می‌کردیم تا همدست‌مان به راحتی سرقت را انجام دهد. وقتی او از خانه بیرون می‌آمد، با هم فرار می‌کردیم. بعد از آن هم طلا و جواهرات سرقتی را با طلای جدیدی که فاکتور داشت، تعویض می‌کردیم. این کار را من انجام می‌دادم. با  همسرم و همسر برادرم به شيراز مي‌رفتيم و آنجا طلاها را تعویض می‌کردیم. وقتی دیگر پول‌مان تمام شد، به اصفهان رفتیم. تازه آنجا کارمان را شروع کرده بودیم که دستگیر شدیم. الان هم از هم‌سلولي‌ام خبر ندارم و نمی‌دانم که کجاست.»
با اعتراف متهمان آنها روانه زندان شدند و به دستور بازپرس تحقیقات براي دستگيري متهم فراري این پرونده آغاز شد.

 


تعداد بازدید :  162